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PECADO ORIGINAL. LA INTERPRETACIÓN DE SAN BUENAVENTURA 385 de vitiis es el que encabeza la cuestión: el mal disminuye el modus, species et ordo, propios de la creatura racional 25°. Modus, species, ordo son propiedades de la obra creadora de Dios, que Sab 11, 21 describe como dispuesta en número, peso y medida, que san Agus tín traduce en el esquema que utiliza Alejandro251. Un esquema simi lar encontramos en Guillermo de Auxerre, que también define el mal como privación 252, y esta privación está referida a las propiedades de la creatura: modus, species, ordo 253. Una de las explicaciones más logradas de este esquema con ceptual, que elaboró la primera Escuela Franciscana, la encontramos en el Tractatus de peccatis de la Summa Halensis, que elabora una explicación teológica del mismo: modus, species et ordo son propie dades de todo existente y siempre están referidas al esquema de la causa eficiente, formal y final 254. En cuanto que el mal es privación, no se trata realmente de una privación de propiedades ontológicas del ser, sino que están siempre referidas a la voluntad en cuanto ésta se ordena a un fin, p'orque la relación causal y formal del hom bre con Dios no desaparecen. La Summa Halensis interpreta la pri- 250 «Quia dictum est quod per malum diminuitur modus, species et ordo secundum quod sunt in racionali creatura, cum habeat esse non solum in ea, sed in quelibet anima alia». A lejandro de H ales , Quaestio de modo, specie et ordine, ms. Bologna Univ. 2554, ff. l6d-17a. 251 «Sab. 11: Omnia in numero, pondere er mensura disposuisti: Et Augustinus hec reducit ad modum, speciem et ordinem; modus ergo et species er ordo omni cre ature insunt.— Ad idem, Augustinus, De natura boni: ubi hec magna, magnum bonum, ubi minima, minimum; ubi nulla, nullum. Sed omni creatura est aliquod bonum; eigo hec in omni creatura sunt». A lejandro de H ales , Quaestio de modo..., f. 17 a; cf. S an A gustín , De natura boni, 3 (PL 42, 553). 252 Cf. M agistri G uillelmi A ltisidorensis , Summa Aurea, Liber secundus, Trac tatus XI, cap. II... (II, 322-324). 253 Cf. M a g istr i G uillelm i A lt isid o r e n sis , Summa Aurea, Liber II, Tract. XI, cap. II q 2 1 a 1 (II, 325-327), 254 «Modus, species et ordo, sicut dicit Augustinus, in libro de Civitate Dei, insunt omni rei existenti; et idem potest haberi in libro De natura boni; Sed, secun dum quod dicit Augustinus; super Genesim, modus sumitur secudum quod est dis- positio rei in esse terminatae, et hoc modo refertur ad ipsam causam efficientem, cuius est dare esse terminaturm et mensuratum; species est dispositio rei formatae secundum quod ad alia distinguitur: unde est in relatione ad causam formalem; ordo vero est dispositio rei prout refertur ad finem: unde in relationem ad causam fina lem designatur», Summa Halensis II/II, n. 33 (III, 49).
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