PS_NyG_2001v048n003p0313_0399

384 FRANCISCO DE ASÍS CHAVERO BLANCO declarativa ipsius bonitatis248. De acuerdo con la forma de pensa­ miento de san Agustín, el mal no tiene realmente una naturaleza pro- pria, sino que consiste en la privatio boni, y el bien consiste en el modo, en la especie y el orden 249 Alejandro de Hales ha planteado este mismo problema en una de sus quaestiones inéditas de la serie postquam fu it frater. La misma afirmación que se lee en la Summa hec tria omni existenti insunt, scilicet modus, species et ordo, sicut dicit Augustinus; illa tria non omni existenti insunt. Non enim omnia habent materiam, ñeque omnia habent compositionem; ergo ista tria non sunt tria vel ab illis tribus. Si ergo acci­ piuntur ab aliquo illorum trium, hoc non erit nisi a forma, nam omnia que sunt for- mam habent qua subsistunt, secundum Augustinum modus, species et ordo erunt forma et perfectio uniuscuiusque.—Item modus est quo res modifícatur siue mensu- ratur siue limitatur; species qua cognoscitur, ordo quo ad locum vel finem refertur, ad locum ut corporalia, ad fínem ut spiritus. Sed forma est id quo terminatur et limi­ tatur res; imposibilis enim est res extensio, nisi secundum extensionem sue forme; forma eciam est qua res cognoscitur unumquodque enim per suam formam cognos­ citur; forma eciam est qua ordinatur vel in loco vel ad finem, ut ignis sursum, terra deorsum; ergo modus, species et ordo sunt forma rei. Quod concedimus, vel prime proprietates consequentes formam». Juan d e la R o c h elle , Summa de vitiis, ms. Bru­ ges ville 228, fol. la; cf. S an A g u stín , De natura boni, 3 (PL 42, 553). 248 «Qualiter malum sit priuatio modi speciei et ordinis. Considerandum est qualiter malum potius dicatur horum priuatio quam aliorum. Dicit enim Augustinus in libro de natura boni enumerans alia bona anime: unitatem, potentiam, salutem, momoriam, intellectum, tranquilitatem, uirtutem, lumen, suauitatem, mensuram, sani- tatem, pulchritudinem, pacem, esse bona anime, quae ergo malum non dicitur horum priuatio sicut illorum trium. Ad hoc breuiter dicendum quoniam hec tria modus, spe­ cies et ordo sunt declaratiua ipsius naturalis bonitati, immo ut expresius dicam ipsa bonitas cuiuslibet rei. Unde secundum proportionem horum dicitur res aliqua melior a meliori modo speciei et ordine secundum quod dicit Augustinus [in] libro de natu­ ra boni: ubi hec scilicet modus, species et ordo magna sunt magnum bonum est; ubi parua paruum bonum est; ubi mediocria mediocre bonum est; ubi autem omni- no non sunt nullum bonum est. Quia ergo malum ideo dictum est quod sit priuatio boni; bonum autem cuiusque rei consistit in modo specie et ordine, dictum est conuenienter malum priuatio modi etc, máxime quia secundum hec fit res quelibet in participatione diuinitatis sicut per Dei graciam ostendetur», Summa de Vitiis, ms. Bruges 228, fol. lc. 249 «Ad hoc breuiter dicendum quoniam hec tria, modus, species et ordo sunt declaratiua ipsius naturalis bonitatis; immo ut expresius dicam ipsa bonitas cuiuslibet rei. Unde secundum proportionem horum dicitur res aliqua melior a meliori modo, speciei et ordine... Quia ergo malum ideo dictum est quod sit priuatio boni; bonum autem cuisque rei consistit in modo, specie et ordine, dictum est conuenienter malum priuatio modi, etc.». Juan d e la R o ch elle , Summa de vitiis, ms. Bruges Munic 228, fol. 1 c.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz