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PECADO ORIGINAL. LA INTERPRETACIÓN DE SAN BUENAVENTURA 383 En cuanto al aspecto cognoscitivo, el bien es entendido como una causa final; en el aspecto afectivo, como una causa formal. El bien está siempre en relación con la natural capacidad que tiene el hombre para el bien gratuito y en este sentido el mal es entendido en relación con esa habilitatio naturalis, y en este sentido puede entenderse como privatio modi, speciei et ordinis244. De esta forma el mal, si es consi derado como una realidad carente de propia naturaleza, como una corruptio boni, viene a introducir un cambio en la naturaleza, transtor- nando sus naturales capacidades en casi no naturales. Hay una espe cie de disminución de éstas, aunque nunca se puede hablar de una verdadera corrupción, sino de eversio contra naturam 245. Un esquema más simple que el ofrecido por el gran Tractatus de peccatis de la Summa Halensis se encuentra en la Summa de vitiis de Juan de la Rochelle. La concepción del mal, siguiendo los esque mas del agustinismo, es descrita como privatio modi, speciei et ordi n is246, que tienen en el pensamiento de Juan de la Rochelle un sig nificado muy preciso, porque modus, species et ordo vienen a constituir la naturaleza del ser creado, son la forma re i241 y son malum privationem relinquit. Primo modo est tenebra intelligibilis. Sed secundum quod respicit affectivam, potest considerari multipliciter, quia anima de se ordinatur ad inconmutabile bonum sicut ad finem, et malum, secundum quod per ipsum pri- vatur haec ordinatio animae in affectiva, dicitur aversio ab incommutabili bono et conversio ad bonum commutabile; nunquam enim fit aversio ab inconmutabili bono nisi fiat conversio ad bonum commutabile», Summa Halensis II-II, nn. 2, 3 (III, 6), 244 «Bonum respicit habilitationem naturalem, quae est in anima ad bonum gratuitum; et quia malum est privatio huius habilitationis, ideo dicitur malum priva tio modi, speciei et ordinis», Summa Halensis III, nn. 2, 3, pp. 6. 245 «Item, cum malum est corruptio boni, facit aliquam commutationem, com mutando scilicet habilitationes naturales quasi in non-naturales, diminuendo tamen eas, non corrumpendo, et sic malum est, «ab eo quod est secundum naturam in id quod est contra naturam eversio», Summa Halensis III, nn. 2, 3, pp. 6. 246 «Sequitur quid sit malum: Est autem secundum Augustinum priuatio modi, speciei et ordinis. Ad quam definicionem intelligendam inquerenda sunt ista: quid sit modus, species et ordo; qualiter distinguntur, qualiter concordant nomina ista, diuersis vocabulis significata, qualiter malum sit horum corruptio». Juan d e la R o c h e lle , Summa de vitiis, ms. Bruges ville 228, fol. la 247 «Quid sint modus, species et ordo, sic inuestigatur. Modus, species et ordo constituunt naturam uniuscuiusque; aut ergo accipiuntur a tribus rem constituenti- bus, scilicet materia et forma et horum compositione et sunt hec penitus aut alia ab hiis. Si dicatur quos modus a materia, species a forma, ordo a compositione; contra:
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