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354 FRANCISCO DE ASÍS CHAVERO BLANCO bién priva al hombre del ordo iustitiae, el llamado ordo factivus159. Si el pecado supone una corrupción de estas propiedades, cierta­ mente nunca se trata de una corrupción total y absoluta, dado que la habilitas ad bonum como existencial de la voluntad, ciertamente disminuye con la culpa, pero nunca puede ser totalmente abolido y con ella tampoco puede desaparecer el modus, species et ordo 140. Tras examinar Buenaventura un conjunto de razones, da su propia opinión sobre el carácter inextinguible de la habilitas ad bonum, que por su distanciamiento del bien se corrompe 141. La culpa disminuye esta habilitas, pero no en sí misma, sino en la orientación que la habilitas lleva, en cuanto está ordenada a la gracia. Los esquemas conceptuales aquí empleados son análogos a los empleados en la teología de la imagen, como radical apertura del hombre al misterio. La habilitas puede disminuir o ser corrom­ pida, sin que la corrupción afecte a su propia esencia, sino al orden de la gracia a la que está dirigida 142. Este esquema general de la teología del pecado es el que san Buenaventura aplica al tema concreto del pecado original. Pero si se puede hablar de idéntico esquema conceptual que presenta al pecado como una corrupción del modus, species y ordo, no signifi­ ca que no haya una distinción material y formal. Teológicamente no 139 «Sicut igitur, Adam stetisset, corpus suum obediens spiritili fuisset, et tale ad posteros transmitere, et Deus illi animarti infunderet, ita quod, unita corpori inmortali et sibi obedienti, habere ordinem iustitiae et immunitatem omnis penae: sic, ex quo Adan peccavit et caro facta est rebellis spiritui, oportet quod talem ad posteros transmitat, et quod Deus animam infundat secundum institutionem prima- riam; anima vero, cum unitur carni rebelli, incurrit defectum ordinis naturalis iusti­ tiae, quod debebat omnibus inferioribus imperare», Brev. 3, 6, 3 (V, 235). 140 -Absque dubio per malum culpae non contigit omnino removere ert privare habilitatem voluntatis ad bonum, nec modum, speciem et ordinem, quae secundum illam attenduntur. Et hoc manifeste apparet quia nunquam voluntas potest esse sine naturali habilitate et aptitudine ad bonum: Sicut ergo non potest voluntas desinere esse, sic non potest totam habilitatem illam perdere et modum, speciem et ordinem, quod secundum illam attenduntur, totaliter amittere», 2 Sent, d 36 a 2 q 3 conci. (II, 833). 141 Cf. 2 Sent, d 35 a 2 q 3 conci. (II, 833). 142 «Et sic patet quod habilitas nunquam totaliter tolli. Et ratio huius est, quia non minuit ut alicuius partis ablatione, sed elongatione, non secundum id quod est, sed secundum id ad quod est. Hoc enim modo illi habilitati opponitur, et ideo per hunc modum ab ea dimminuitur», 2 Sent, d 35 a 2 q 3 conci. (II, 835).

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