PS_NyG_2001v048n003p0313_0399
PECADO ORIGINAL. LA INTERPRETACIÓN DE SAN BUENAVENTURA 353 riorado. La corrupción que supone el pecado está en dependencia de la concepción del ordo creationis dispuesto en peso, número y medida 134, y en modo, especie (hermosura) y orden 135. Las leyes del ejemplarismo matizan la idea de corrupción de estas propiedades del ser 136. Modus, species, ordo son propiedades inseparables, que inseparablemente quedan corrompidas por el pecado 137 en un orden de la naturaleza, al que Buenaventura llama ordo factus 138 y tam- 134 «... dicenda sunt aliqua de creatura mundi. Circa quam haec tenenda sunt in summa: videlicet quod universitas machinae mundialis producta est in esse ex tempore et de nihilo ab uno principio primo, solo et summo; cuius potentia, licet inmensa, disposuit tamen omnia in certo pondere, numero et mensura» (Sab. 11, 21), Brev. 2, 1, 1 (V, 219). La función que este texto bíblico tiene en el Breviloquium es señalar la dependencia ontológico-estructural que la creación tiene con relación a Dios: «Per hoc autem, quod additur in certo pondere, numero et mensura, ostendi- tur, quod creatura est effectus Trinitatis creantis sub triplici genere causalitatis...», Brev. 2, 1, 2 (V, 219). La fórmula aparece también en Itinerarium mentis in Deum 1, 11. Sobre este texto, cf. L. B. C ornet , «Pondus, numerus, mensura (Itin. 1, 11)», en F. C havero B lanco , Bonaventuriana. Miscellanea in onore di Jacques Guy Bougerol, OFM (Bibliotheca Pontificii Atheanaei Antoniani, 27-28), Roma, Edizioni Antonia- num, 1988, 297-310. 135 «Sed quia de nihilo fuit et defectiva, potuit deficere ab agendo propter Deum, ut aliquid facere propter se, non propter Deum, ac per hoc nec a deo, ne secundum Deurn nec propter Deum; et hoc est peccatum, quod est modi, speciei et ordinis corruptivum; quod quia defectus est, non habet causam efficientem, se defi- cientem, videlicet deffectum voluntatis creatae», Brev. 3, 1, 3 (V, 219); cf. S an A gus tín , De Civitate Dei 12, 7 (PL 41, 355; CCL, 48, 362). 136 «Voluntas autem, cum habeat modum, speciem et ordinem, sicut debet bona est: tunc autem voluntas nostra bona est quando in movendo sive operando continuatur divinae virtuti ut principio moventi, et conformatur ei ut regulae diri genti et unitur ei ut fini quietanti; et in primo attenditur modus, in secundo species et in tertio ordo secundum comparationem in triplice genere causae. Quandocum- que vero aliquis peccat, necessario discontinuatur a Deo tamquam regula dirigente; et elongat se et deordinat tanquam a fine quietante, ponens creaturam fìnem. Et in omne necesse est ista tria concurrere. Et sic patet quod omne peccatum corrumpit circa voluntatem haec tria», 2 Sent, d 35 a 2 q 1 conci. (II, 829-830). 137 Cf. 2 Sent, d 35 a 2 q 2 conci. (II, 831). 138 «Ratio autem ad intelligentiam praedictorum haec est: quia, cum primum principium sit providentissimum in gubernando et rectissimum in praesidendo, nihil prorsus in universo dimittit inordinatum; et quia culpa recte ordinatur in poena, ideo statim in primis parentibus dedecus subsecutum est decus iudicii ut quod inordina tum fuit cadendo ab ordine naturae caderet statim in ordine iustitiae. Hic enim duplex ordo sic cuncta complectitur, ut quod ab uno ceciderit in alterum relabatur», Brev. 3, 4, 2 (V, 323).
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