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340 FRANCISCO DE ASÍS CHAVERO BLANCO tando preceptos obligatorios, admoniciones y consejos para discer nir la voluntad de Dios 89. El tercer nivel de la rectitud es propiamente el antropológico. La rectitud se manifiesta en la unión con Dios y está simbolizada en la estatura erecta del hombre 90. La rectitud se da en el hombre cuan do sus potencias se apoyan en la verdad, en la largueza y en la bon dad divina91. El concepto de rectitud puede identificarse con un pro yecto ético de existencia. Ciertamente no supone ninguna situación anterior al original, porque más que nada es alusivo a la condición en la que fue creado el hombre, aunque los textos de san Buena ventura dejan la impresión de que los conceptos rectificatio y recti- tuclo son empleados de modo indistinto. Rectitud es un concepto susceptible de dos interpretaciones: como proyecto ético de existen cia y como condición en la que el hombre ha sido creado. En este último sentido puede decirse que es una consecuencia del acto crea dor, con el que Dios queda su propia huella para manifestar su bon dad y su benevolencia. Crear al hombre como bueno y recto es la manifestación de la bondad y de la justicia y de ahí que en el hom bre se manifieste también la interna armonía de lo creado 92. 89 Cf. De reductione, 24 (V, 325), 90 «Ideo dicit: Solummodo hoc invenit, quod fecit Deus hominem rectum; Ecle- siastici decimo septimo: “Deus de terra creavit hominem, et secundum imaginem suam fecit ilium”. Et huius signum est rectitudo staturae, quae adhuc manet in cor pore», Comment, in Eclesiastem 7, 30, n. (VI, 63 ). 91 «Tertio modo dicitur rectum cuius summitas est sursum erecta, sicut homo habet staturam rectam. Et secundum hoc in conmiseratione rectitudinis manifestatur Dei et animae unio. Cum enim Dei sit sursum, necesse est, quod apex ipsius mentis sursum erigatur. Hoc autem est cum rationalis assensit primae veritati propter se et supra omnia, cum irascibilis innititur summae largitati, et cum concupiscibilis adhe- reat bonitati; tunc qui hoc modo Deo adhaeret unus spiritus est», De reductione, 25 (V, 325). 92 «Ut in homine manifestaretur Dei bonitate et benevolentia, ideo fecti homi nem absque omni macula et culpa et absque omni poena sive miseria. Cum enim primum principium simul sit optimum et iustissimum; quia optimum non debuit face- re hominem nisi bonum ac per hoc innocentem et rectum; quia iustissimum, poe- nam non debuit infligere ei qui nullum omnino habebat peccatum; ac per hoc tale corpus conctituit illi animae rationali, quod ita sibi esset obtemperans, ut nulla esset in eo pugna rebelionis, nulla pronitas libidinis, nulla imminutio vigoris, nulla corrup- tio mortis; ita esset animae conforme, ut sicut anima erat innocens, et tarnen poterat cadere in culpam, sit corpus esset impassibile», Brev. 2, 10, 5 (V, 228).
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