PS_NyG_2001v048n001p0065_0090

76 IGNACIO JERICÓ BERMEJO hombre al bien. Es capaz de hacerlo primeramente sin proponer objeto alguno sobrenatural al entendimiento. En este caso inclinaría la voluntad con una ayuda extraordinaria en orden a que la misma tendiera naturalmente al bien, que ella conoce desde la naturaleza. Por esto, hubo algunos teólogos, también de los allegados a Báñez, que opinaron falsamente en el pasado al respecto y dijeron que el hombre puede justificarse, principalmente cuando llega al uso de razón. Reconoce asimismo Báñez que retractaron los mismos más tarde en sus escritos esta opinión, la cual es peligrosa. Báñez la encuentra incluso errónea. Puede hacer esto Dios, en segundo lugar, mediante la ayuda al hombre gracias a la proposición intelectual también de un objeto sobrenatural e inclinarle además a que crea, ya sea mediante cierta iluminación sobrenatural de la mente, la cual sea suficiente para mostrarle como creíble lo propuesto e incline la voluntad para que quiera aceptar el objeto propuesto como verda­ dero y cierto, ya sea mediante la proposición de un objeto de mane­ ra tan eficaz que infunda al mismo tiempo la luz de la fe e incline piadosamente la voluntad 22. corde. Nam si intelligatur conuersio ex toto corde quantum est ex facúltate naturae, tune concedo, quod tenetur homo ex lege naturali cum primum venit ad vsum ratio- nis conuertere se in Deum toto corde, quantum sibi ex proprijs viribus possibile fuerit. Sed huiusmodi conuersio, nisi aliquid aliud supernaturale accedat, nunquam sufficiet ad iustificationem hominis: sed vt plurimum efficiet, ne homo peccet con­ tra legem naturalem, qua obligatur facere, quod in se erat. At vero si conuersio ex toto corde intelligatur conuersio efficax auertere seu mundare hominem a peccato, et coniungere cum vltimo fine, qui est Deus, haec conuersio non poterit esse nisi supernaturalis et ex fide et spe et charitate, supernaturaliter Deo operante ad iustifi­ cationem impii». 560. 22 «Ad secundum argumentum aduerte, quod dupliciter potest Deus superna- turali auxilio instigare hominis voluntatem ad bonum. Vno modo non proponendo aliquod obiectum supernaturale intellectui, sed afficiendo voluntatem quodam extra­ ordinario auxilio, vt tendat in bonum naturaliter sibi cognitum. Et hoc pacto quídam Theologi etiam ex nostris falso opinati sunt olim, posse hominem iustificari, praeser- tim cum venit ad vsum rationis. Sed hanc sententiam vt periculosam (sed vt mihi videtur erroneam) postea in suis scriptis retractauerunt. Altero modo potest Deus opem ferre homini proponendo etiam intellectui aliquod supernaturale obiectum et supernaturaliter instigando vt credat. Vno modo per quandam mentís illuminationem supernaturalem, quae sufficiat ostendere esse credibile quod proponitur, et simul instigando voluntatem vt velit acceptare illud obiectum propositium tanquam verum et certum. Altero modo potest Deus proponere tale obiectum tam efficaciter, vt simul lumen fidei infundat cum pia voluntatis affectione». 560.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz