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80 MIGUEL ANXO PENA GONZÁLEZ El esquema de reforma de los regulares, supuso un peligro para la identidad capuchina. En uno de los cánones, los padres conciliares querían imponer a los capuchinos el hábito usado por los conventua­ les, ya que a ellos estaban jurídicamente sometidos. Gracias a la defensa de algunos de los padres este decreto fue suprimido 232. Al mismo tiempo se imponía la obligatoriedad de todas las órdenes y congregaciones de poseer bienes muebles e inmuebles como propie­ dad común, con los cuáles hacer frente a su subsistencia. Como ya he señalado en el capítulo anterior 233, son observantes y capuchinos los que ven salvada su intuición de pobreza con el privilegio de no propiedad 234. De esta manera, quedaban salvados los escollos funda­ mentales. Algunas disposiciones conciliares fueron incluidas en las ordenaciones del capítulo general de 1564, entre éstas resaltan la cre­ ación de los estudios teológicos en todas las provincias 235. El obispo de Rávena lo expresa así: «Quoad regulares. Primus modus pauper- tatis est vendere omnia et sucurrere fratribus; secundus eorum, qui habent bona in communi; tertius est eorum, qui laborant propriis manibus; quartus es eorum, qui praedicant et vivunt ex eleemosynis, et omnes hi 4 modi sunt boni, et ex horum numero sunt Cappucini, et ideo de eis fiat specialis mentio, sicut de Iesuitis. Adver- tatur in 3. Canone, ub fit mentio de aequalitate vestitus, ne fiat praeiudicium vitae sanctae Cappucinorum»: A egidus F alcetta , «Congregado generalis. Examinantur iidem sex cánones reformationis regularium et monialium», en Concilium Tridenti­ num . IX, 1053, lin. 3-9. Otros testimonios, del obispo de los Abruzos: P ompeius Z ambicaarius , «Congrega- tio generalis. Examinantur iidem sex cánones reformationis regularium et monia­ lium», en Concilium Tridentinum. IX, 1054, lin. 41-42. El obispo de Fiésole, P etrus C amaianus , «Congregatio generalis. Examinantur iidem sex cánones reformationis regularium et monialium», en Concilium Tridentinum. IX, 1055, lin. 40-44. Especial­ mente significativa es la afirmación del obispo de Liguria: «Omnesque religiosi sae- culares indiget reformatione, exceptis Cappuccinis, et quilibet cogatur servare pro- priam regulam, et cellulae, in quibus audiuntur confessiones, tollantur»: P etrus F aunus C ostacciarius , «Congregatio generalis. Examinantur iidem sex cánones reformationis regularium et monialium», en Concilium Tridentinum, IX, 1061, lin. 33-35. 232 Cf. I larino da M ilano , o . c ., 61. 233 Cf. en el punto «Eclesiologia del Concilio de Trento». 234 Cf. C onstancius ah A ldeaseca , Natura iuridica paupertatis Ordinis Fratrum Minorum Capuccinorum ab anno 1528 usque ad annum 1638, Romae 1943, 9-83. 235 «Ergo quoad disciplinas in scholis trandendas nihil aliud concilium Triden­ tinum praescripsist, quam quod ratio studiorum Ordinis in constitutionibus ordinata exigebat, nimirum: grammaticam et scripturam sacram; addebat tamen obligationem

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