PS_NyG_1999v046n001p0355_0405

UTRUM OMN1S ACTIO INFIDEUS SIT PECCATUM.. 381 Para san Agustín, todo lo que no es pecado es una obra fruc­ tuosa y conducente a la vida eterna. A su vez, ninguna obra con­ ducente a la vida eterna puede realizarse sin auxilio especial. Así lo enseña el de Hipona en muchos lugares. En su pensamiento no puede haber obra buena alguna sin el auxilio de Dios, que es pre­ cisamente lo sostenido en la sentencia de Gregorio de Rímini 68. Para san Agustín, es pecado todo lo que no procede de la voluntad fiel y se realiza desde la fe. Juliano da a entender que, si el gentil cubriera al desnudo, no cometería pecado pese a que tal acto no procediera de la fe. Le responde derechamente el de Hipona que todo lo que procede de la fe viene desde un auxilio especial y que, en consecuencia, es pecado todo lo no procedente del auxi­ lio especial69. San Agustín sostiene, en segundo lugar, como pecado toda obra honesta, incluso en el caso que tuviera como finalidad la honestidad misma, si no está referida a Dios como fin. Como ningu­ na obra puede referirse debidamente a Dios como último fin y reali­ zarse por su amor si no cuenta antes con el auxilio especial, se con­ cluirá que no es posible realizar acto alguno sin incurrir en pecado. Es esto lo que afirma la sentencia de Gregorio. Contra Juliano escri­ bió san Agustín la imposibilidad de ser rectamente verdaderas las vir- probat: nam lib. 4. contra Iulianum cap. 3. cum Iulianus diceret, homines infideles per suas vires sine gratia Dei bene, et temperate operari, sed ea opera esse sterialia, quia non erant meritoria vitae aeternae, et illos homines esse steriliter bonos, con- tendit D. Augustinus probare, implicare contradictionem, quod aliqua sint bona opera, et sterilia. Et dicit, quod si sunt bona opera sunt fructuosa, et meritoria, si autem sunt sterilia sunt peccata fieri enim non potest, vt steriliter boni simus, sed bonum non sumus, quidquid steriliter sumus: nam arbor bona bonos fructus facit: et absit, vt Deus bonas arbores in ignem mittat. Et idem ex professo ostendit per totum illud caput pluribus verbis». 270a. 68 «Hoc supposito, sic argumentor. Secundum Augustinum, quidquid non est peccatum est opus fructuosum, et ad vitam aeternam conducens: sed nullus opus conducens ad vitam aeternam potest fieri sine auxilio speciali, vt docet idem D. Augustinus in pluribus locis, ergo secundum D. Augustinum nullum bonum opus potest fieri sine auxilio speciali: quae est sententia Gregorij». 270a-270b. 69 «Secundo quicquid non procedit a volúntate fideli, et fit ex fide, secundum D. Augustinum est peccatum: nam in eodem libro 4. contra Iulianum c. 3. dicit, Si Gentilis nudum operuerit, nunquid, quia non est ex fide peccatum est? prorsus inquit D. Augustinus, inquantum non est ex fide: sed quidquid proficiscitur ex fide, profi- ciscitur ex auxilio speciali, ergo secundum D. Augustinum, quidquid non procedit ab auxilio speciali est peccatum». 270b.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz