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UTRUM OMNIS ACTIO INF1DELIS SIT PECCATUM.. 371 infaliblemente por sus fuerzas a la gracia justificante. Esto es falso y herético. Sería humano entonces el principio de la salvación de los mortales. No provendría el mismo desde Dios. Además, no se confiere con infalibilidad la gracia al que obra bien moralmente y sigue la recta razón, disponiéndose por ello perfectamente a la justicia. Es cierto que al que hace lo que está de su parte, Dios no le niega la gracia; pero si el hombre fuera capaz de obrar el bien moralmente por sus fuerzas, podría disponerse también a la gracia 48. Se argumenta a este respecto, en tercer lugar, que los hom­ bres no pueden evitar los pecados o cumplir los preceptos sin la gracia de Dios. Así consta desde el concilio de M ileve y desde las palabras del papa Celestino. En orden a evitar cualquier peca­ do y a superar toda tentación, es necesaria la gracia de Dios. Los hombres son, por tanto, incapaces de obrar bien moralmente, ya que todo bien moral consiste en el cumplimiento del precepto divino o pertenece a obras superiores cuyo cumplimiento es más difícil que la obra del precepto 49. La op in ión aquí presentada etiam sententiam tenet Rophensis contra Lutherum an. 36. et dicit earn esse sancto­ rum Patrum, et Castro lib. 7. de haeresi verbo, gratia, heresi prima in eadem opinio­ ne esse videtur. Quae probari potest pluribus argumentis. Primo sic. Nullum opus potest .esse bonum moraliter, nisi referatur, in Deum, sed nihil potest referri in Deum tanquam in vltimum finem, sine auxilio speciali Dei, vt autor est D. Agustinus lib. 4. contra Iulianum c. 3- vbi dicit quod amor Dei in nobis esse non potest, nisi a Deo Patre pr Dominum Iesum Christum, ergo nullus homo potest bene moraliter operari, sine gratia Dei. Consequentia cum minori est nota: et maior probatur. Opus morale non potest esse bonum, nisi fiat debito fine: sed is finis est solus Deus, vt docet D. Augustinus lib. 4. contra Iulia. c. 2. et 3. idque probat ex ilio Pauli ad Roma. 14. Omne quod non est ex fide peccatum est, id est, omne, quod non fit fideli animo, et propter Deum, peccatum est, vt Augustinus interpretatur, ergo ad hoc, vt opus sit bonum morale necesse est, quod referatur in Deum». 2ó7a-267b. 48 «Secundo sic argumentor. Si homo posset bene moraliter operari sine gratia Dei, sequeretur, per suas vires posse se ad gratiam iustificantem infallibiliter conse- quendam praeparare: consequens autem est falsum, et haereticum: quia tunc princi- pium nostrae salutis esset ex nobis, et non ex Deo, ergo. Probo sequelam: non ope­ ranti bene moraliter et rectam rationem sequenti Deus infallibiliter confert gratiam, qua se perfecte disponat ad iustitiam, iuxta illud, Facienti, quod est in se Deus non denegat glatiam, ergo si homo per suas vires potest bene moraliter operari, poterit etiam se ad gratiam disponere». 267 b. 49 «Tertio, Non possumus vitare peccata, nec adimplere diuina praecepta sine gratia Dei, vt patet ex concil. Mileuita. can. 34. et ex epistola 1. Celestini Papae

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