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EL SOBRENATURAL. VISION MÍSTICO-ESCOTISTA. 347 refiere a la actitud del sujeto receptor, las tres situaciones de natura­ lidad, repugnancia o indiferencia. Consistiendo la felicidad plena en la unión con la suma verdad y el sumo bien, objeto primario res­ pectivamente del entendimiento y de la voluntad, es evidente que en esta felicidad o bienaventuranza consiste la perfección máxima del alma y, en consecuencia, tiene que darse la suma naturalidad en la recepción de la misma 24. Seguidamente quiere demostrar la existencia de un apetito elí- cito, que no significa sólo pasividad e inclinación, sino que conlleva naturalmente una fuerza activa que es efecto de la luz innata pro­ yectada hacia el propio bien. Ahora Barbieri se sitúa evidentemente en la línea bonaventuriana de la idea innata de Dios, que se trans­ formaría en un deseo natural de felicidad en É l25. 24 Ibid.: «Probatur 2. de appetitu innato. Omnis potentia ad formam vel est naturalis vel violenta vel neutra. Sed appetitus naturalis ad beatitudinem in communi non est violentus vel neuter cum sit perfectio animae maxima. Ergo naturalis. Tum quia omnis potentia naturaliter inclinat ad suum obiectum primarium, ergo et intel­ le c ts ad summum verum et voluntas ad summum bonum». 25 Ibid., n. 87; pp. 40a-40b: «Probatur 3. de appetitu elicito; quia appetitus non solum dicit passivitatem et pondus, sed et habet connaturaliter vim licet imperfectam activam sequentem lumen innatum pretendens proprium bonum etc. Ergo. Tum etiam quia quidquid appetit naturaliter homo, potest, si habet cognitionem, etiam actum elicitum producere in ordine ad illud, sed homo naturaliter appetit totam per- fectionem possibilem, ergo ad illam tendere postest actu elicito. Sic 5. Bon. lib 2, dist. 38 et 39. cit. Hinc sequitur, quod licet homo actu inefficaci, et imperfecto possit naturaliter beatitudinem in communi appetere, et conquirere, actu tarnen efficaci, perfecto et absoluto non potest absque auxilio supernaturali, et multo minus asequi, sicut non potest solis viribus naturae credere et sperare in Deum. Antequam ad solutionem obiectionum in contrarium deveniam, sese mihi offert P. Gaudentius noster, qui in tract 1, dist. 11, quaest. 9, totus est ad impugnandam supernaturalitatem Scoti supra allatam, ex eo quod vult Seraph. Doct. stare cum sen- tentia Thomistarum, in quo, pace tanti viro, vere allucinatur. Et deinde in tomo 4, in part. 2, tr. ? dis. 2, quaest 22 ; proponit hanc quaestionem nostram, an beatitudo supernaturalis sit naturaliter appetita; et in sequenti quaestione, an detur appetitus elicitus beatitudinis supernaturalis: in quibus resolvit, quod loquendo de beatitudine naturali, homo habet appetitum naturalem, et etiam elicitum naturalem, non vero ad beatitudinem supernaturalem, sed solum essse supernaturalem: in qua responsione pugnat cum seipso, et cum sententia vera S. Bon. quem trahit etiam violenter ad partem Thomistarum, uti saepe hoc ei evenit, cuius causam credo esse, quia pri- mum lac ebibit e fonte P. Theodori Bergomensis (fatetur enim se fuisse eius discipu-

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