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ANTROPOLOGÍA Y ESCATOLOGÌA 299 Alejandro no hace una referencia, al menos muy explícita, a los principios de su antropología teológica, pero es fácil intuir que el soporte antropológico de su concepción de la bienaventuranza es de la imagen divina en el hombre, sugeridora de la conveniencia del hom bre con Dios. Si la imagen no dice sólo recuerdo, entendimiento y amor de sí, por parte del hombre, es también capacidad de entendi miento, recuerdo y amor de Dios, apertura a él. La imagen está en el hombre en cuanto el hombre se vuelve hacia Dios 133. De forma, qui zás un tanto artificiosa, Alejandro ha apuntado en la quaestio de beati- tudine estableciendo una analogía entre la unidad de esencia yvplurali dad de personas en Dios y la unidad de sujeto y trinidad de potencias, por éstas el hombre tiende a la Trinidad y por la unidad de esencia a la paz 134. La consecuencia la tendencia natural del hombre a la biena venturanza y el deseo natural de ella, porque es la perfección comple tísima, tanto del ángel como del hombre, a la que naturalmente tien den 135. La razón es la semejanza del hombre con la Trinidad 136. glorie que est in habendo summum bonum cognitum et amatum. Augustinus, in libro De moribus ecclesie, plenius hanc exprimit dicens: cum sequimur, dicendo cum sequitur non est hoc omnes efficimur quod est ipse, sed ei proximi eumque mentis intuitu contingentes eius ueritate et sanctitate penitus illustrati. Quod ergo queritur quid addat, quod ad assimilationem iam dictam», A lejandro de H alfs , Qua estio de beatitudine, ms. Toulouse 737, f. 154c; ms. Assisi 186, f. 84d. 133 «Concedenda est haec. Ad quod obicitur, quod attendenda est imago secundum quod intelligit se, meminit sui et diligit se, dico quod imago in anima attenditur secundum quod intelligit Deum et meminit eius, et tunc est convenientia in obiecto. Unde cum imago attendatur secundum convenientiam, sic accipitur», A le ja nd ro de H ales , Quaestiones disputatae «antequam esset frater». Quaracchi, Floren- tiae I960 (citado: QQ Antequam), q 26, n.° 21 (I, 475). 134 «Quod autem dicitur de pace uel queritur, sciendum quod sicut in illa Trinita- te trinitas personarum habet unitatem essencie, sic et in anima trinitas potentiarum uni- tatem habet essencie; racione ergo trinitatis in potentiis, anima tendit ad illa tria, sed racione unitatis essencie, anima tendit ad pacem: pax enim est quies in summo bono. Dico ergo quod pax respondet unitati essencie; alia tria tribus potenciis», A lejandro de H ales , Quaestio de beatitudine, ms Toulouse 737, f. 154c; ms. Assisi 186, f. 84b. 135 «Beatitudo est perfeccio completissima tam hominis quam angeli; ergo, si unumquodque tendit ad suam perfectionem, ergo tam angelus quam homo tendit ad beatitudinem; sed quod tendit ad aliquid naturaliter appétit illud», A lejandro de H ales , Quaestio de beatitudine , ms. Toulouse 737, f. 154c; ms. Assisi 186, f. 84b. 136 «Similiter anima humana habet similitudinem ad Trinitatem increatam; sed ilia assimilatio non completur nisi in beatitudine; ergo semper tam angelus quam
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