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298 FRANCISCO DE ASÍS CHAVERO BLANCO venturanza no puede ser asumido en sentido unívoco, porque deter mina tanto un bien increado y en este caso está fuera de todo géne ro o bien un bien creado 13°. La cuestión halesiana es un verdadera monografía teológica y no se le puede dedicar en estas páginas el estudio del que es merecedora. En Alejandro, la bienaventuranza se identifica con la suma bon d a d 131. El tema asume unos perfiles netamente antropológicos. El bien y la verdad son objeto al que todos los seres tienden. El hombre tien de a un bien con perfiles precisos y definidos, la bienaventuranza. Ésta es un fin que, a diferencia del bien sumo, sólo por el hombre puede ser deseado. El bien es el fin de todo ser y la forma que lo conserva. La argumentación de Alejandro proviene de san Agustín, que afirma el carácter antropológico de la bienaventuranza, con una clara exclusión del mundo infrarracional. En este sentido, la bienaventuranza añade algo a la original tendencia al bien, asimila al hombre al bien mismo, es decir a Dios 132. eciam dicitur quod, licet unus sit denarius qui retribuitur omnibus electis, tamen dispar est retribuicio, In unitate denarii intelligitur beatitudo boni increati, in disparitate retri- buicionis retribuicio secundum mensuram meritorum, que est boni creati», A lejandro de H ales , Quaestio de beatitudine, ms. Tolouse 737, f. 154a; ms. Assisi 186, f. 84a. 130 «Beatitudo aut determinai bonum increatum, et sic est extra omne genus; uel bonum creatum, et sic uel est in uno genere secundum quod dicitur felicitas est actus etc; aut conficitur ex multis generibus secundum quod continet etemitatem, cognitio- nem et affectionem, illa scilicet que beatificant homine beatitudine creata», A lejandro de H ales , Quaestio de beatitudine, ms. Toluose 737, ff. 154a-b; ms. Assisi 186, ff. 84a-b. 131 «Solutio. dicendum quod beatitudo secundum quod dicitur status omnium bonorum etc. quantum ad rem omnia ista appetibilia comprehendit et eciam com- prehenduntur et uniuntur de beatitudine; si autem accipiatur hec quatuor secundum racionem, sic sin diferentie quaniam beatitudo secundum racionem dicitur bonitas summa, et secundum hanc racionem differt appetibile a concupiscibili, sapiencia a racionali, sed ipsa aeternitas uel inmortalitas ab iracibili», A lejandro de H ales , Quaes tio de beatitudine, ms. Toulouse 737, f. 154c; ms. Assisi 186, f. 84b. 132 «Dicendum quod, licet idem sit bonum summum et beatitudo, tamen bea titudo prout appetitur ab homine et bonum summum ab omni creatura, beatitudo addit supra illud bonum. Summum enin bonum et finis tocius esse et forma conser- vans uniuersum esse. Quantum ad istam racionem commumen appetitur ab omni creatura, quoniam ipsum conseruant unamquamque creaturam quandiu est siue durans in esse; sed beatitudo importat praeter hoc quadam assimilationem in gene re, secundum quam racionalis creatura assimilatur summo bono, de qua dicitur 1 Joan 3 [2]: Scimus quoniam, cum apparuerit, similes ei erimus. Hec est similitudo
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