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a n t r o p o l o g ì a y e s c a t o l o g ì a 297 Supuesto este principio, Alejandro responde a dos objeciones. Una proviene de Boecio que concibe la bienaventuranza como es estado de reunión de todos los bienes y que éste no puede darse en ninguna creatura, cuya bondad es limitada 127. Alejandro precisa que la satietas no puede entenderse de modo unívoco. Una llena todas las aspiraciones del hombre y que viene a constituir su verda dero descanso — quies —; ésta es la bienaventuranza increada 128. La vida cristiana, en cuanto actuación de virtudes, dones del Espíri tu y bienaventuranzas, puede constituir una satietas. Lo mismo que en la vida eterna, la remuneración debida al hombre por su vivir cristiano será un bien creado, pero la remuneración, independiente del mérito humano, es un bien increado 129. El concepto de biena- rius. Potest ergo considerari appetitum secundum quod est racionis ut nature, et tunc determinat sibi bonum increatum ad quod de se tendit, sed non peruenit sine gracia, que est perfeccio nature, et ideo solum, ibi ubi terminatur gracia et natura, scilicet in bono increato. Si autem consideratur racionalis appetitus ut deliberatiuus, tunc aut est ordinatus, et ita sistit in bono increato; aut est inordinatus, et tunc si sis- tit in bono creato propter aliquam similitudinem quam habet cum creato, sicut in diuitiis et huiusmodi; conueniunt igitur appetitus racionalis ut est natura et ut est deliueratiuus tantum in hoc quia uterque tendit in bonum increatum, differenter tamen in hoc quia ille qui est naturalis non distinguit, sed in uno tantum figitur, id est tendit in ad commodum sibi, deliueratiuus autem distinguit in hoc quod illud ad quod tendit est summum bonum quod est sibi commodum. Secundum hoc ergo dici- mus quod beatitudo potest determinari in bono creato et in bono increato; unde est beatitudo in uia et in patria duplex, scilicet creata et increata», A le ja n d r o d e H a les , Quaestio de beatitudine, ms. Toulouse 737, f. 154a; ms. Assisi 186, f. 84a. 127 «Item, Boethius, in libro De consolatone: beatitudo est status omnium bonorum aggregationem perfectus; sed omnium bonorum aggregatio non potest esse in aliqua creatura, cum omnis creatura habet bonitatem circumscriptam et limi tatane et deficiat in aliquo a bono primo increato», A lejan d r o d e H a les , Quaestio de beatitudine, ms. Toulouse 737, f. 154a; ms. Assisi 186, f. 84a; Cf. Boethius, De con solatone philosophiae, III, prosa 2 (PL 63, 724). 128 «Ad illud quod ponitur quod nihil satiat nisi sola Trinitas uel increatum, dicendum est quod multiplex est satietas. Est enim satietas que omnino reficit et in qua est omnimoda quies, et hec est satietas que satiat solum est in beatitudine increa ta, que est deus, et hec est patria», A lejan d r o d e H a les , Quaestio de beatitudine, ms. Toulouse 737, f. 54a; ms. Assisi 186, f. 84a. 129 «Est alia satietas uiae, que scilicet reperitur in uirtutibus, donis et beatitudini- bus uite, et hec est satietas est secundum suum modum. Est iterum alia satietas que satiat secundum mensuram pro qua dicitur pro qua dicitur Lue 6 [381: qua mensura mensi fueritis remitietur uobis; et hoc modo [satiat beatitudo] creata in patria; inde
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