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ANTROPOLOGÍA Y ESCATOLOGÌA 265 templa a Dios bajo el nombre de Bien, que se manifiesta en la obra de la creación y en la obra por excelencia del Verbo encarnado. Corresponde al sexto día del relato del hexaemeron, en que fue crea do el hombre a imagen y semejanza de Dios. Después de esta edad del hombre nuevo, inaugurada en la resurrección de Cristo, sólo queda el reposo eterno, el gran sábado sin ocaso32. La creación es el inicio de la historia, el fundamento de todas las cosas y de todos los tiempos 33. La teología de la historia piensa el acto creador como la profecía del devenir histórico, que seminalmente contiene un ordo naturae y un ordo temporis sive durationem 34. Los días de la crea ción configuran la sucesión de los tiempos a lo largo de las edades de la historia 35. Y la historia es revelación de los atributos divinos de poder, sabiduría y bondad 3Ó. 32 «Iam pervenit ad quandam res perfectam, ut cum Deo ad perfectionem sua- rum illuminationum in sexto gradu quasi in sexta die perveniat, nec aliquid iam amplius restet nisi dies requiei, in qua per mentis excessum resquiescat humanae mentis perspicacitas ab omni opere, quod patrarat», Itin., 6, 7 (V, 312). 33 Creatio de nihilo, ideo fuit in principio ante omnem diem, tanquam omnium rerum temporum fundamentum, Brev., 2, 2, 2 (V, 220). 34 «Dicendum quod creatio coeli et terrae secundum omnes fuit ante omnem diem quantum ad ordinem naturae; quanto vero ad ordinem temporis sive duratio- nis diversi modi senserunt diversi», 2 Sent d 12 a 2 q 2 conci (II, 304); Cf . d i p i dub 2 y 4QI, 36 y 38). 35 «Verumtamen, quia ad hanc propositionem videtur intellectus Sacrae Scrip- turae distrahi, et securius est et magis meritorium intellectum nostrum et rationem omnino Scripturae supponere, quam ipsa aliquo modo distrahere; ideo communiter alii doctores, et qui praeceserunt Augustinum, et qui secuti sunt, sic intellexerunt et possuerunt, sicut textus et littera Sacrae Scripturae Genesis sonare videtur. Unde possuerunt omnia corporalia simul esse distincta in forma. Hanc positionem, etsi minus videatur rationabilis quam alia, non tamen est irrationabilem sustinere. Quam- vis ratio non percipiat huius positionis congruitatem, prout considerationis suae inni- titur, percipit tamen, prout sub lumine fidei captivatur. Est huius formationis et dis tinctions ratio quadruplex, videlicet litteralis, moralis, allegorica et anagogica», 2 Sent d 12 a 1 q 1 conci. (II, 296-297). 36 «Haec autem omnia, licet potuerit Deus facere in instanti, meluit tamen per succesionem temporum, turn propter distinctam et claram repraesentationem poten- tiae, sapientiae et bonitatis; tunc propter convenientem correspondentiam dierum sive temporum et operationum; tum etiam, ut sicut in prima mundi conditionem fieri debebant seminaria operum fiendorum, sic fierent et praefigurationes temprum futu- rorum. Unde in illis septem diebus quasi seminaliter praecesit distinctio omnium temporum, quae explicantum per decursum omnium temporum, quae explicantur
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