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EL SOBRENATURAL. VISIÓN MÍSTICO-ESCOTISTA.. 357 cosas ya inferiores, ya exteriores, ya interiores, ya superiores»43. Más adelante, después de la cuestión doce de esta misma disputatio, entrevera un «apéndice místico», en el que amplía la idea que aca bamos de referir. «Se sigue de todo, dice, una verdad católica apli cable a la consideración mística»44. Y continúa con una larga diser tación cuyo resumen puede ser lo siguiente: Nuestro deseo irrefrenable de bondad y de belleza no puede ser colmado más que en la bondad y belleza supremas, esto es, en Dios. Por lo demás nuestro deseo tiende a la compenetración más íntima posible con el objeto deseado. Ahora bien, Dios, en virtud de su simplicidad espiritual absoluta y de su infinitud, puede hacerse más íntimo al alma que el alma misma. De este modo se nos ofrece la posibilidad de ser totalmente absorbidos en la bondad y belleza divinas. Merece, pues, la pena poner todo el empeño en llegar a tal unión mediante el ejercicio de la fe y de la caridad en esta vida para ser elevados finalmente a la biena venturanza plena en Dios 45. 43 S. B onaventura , Soliloquium, c. IV, tit. Vili, 56: -Quomodo anima per men tale exercitium debeat radium contemplationis reflectere ad superiora, ut videat duo- decim gaudia caeli orta ex contemplatione vel inferiorum, vel exteriorum, vel inte- riorum, vel superiorum». 44 B arbieri , Cursus theologicus, lib. 1, disp. 4, q. 12, n. 135; p. 75b: «APENDIX MYSTICA: Ex quibus traditis infertur haec veritas catholica, et applicabilis ad mysti- cam considerationem». 45 Ibid., pp. 75b-76a: «... licet dentur bona creata, quibus homo potest licite frui, suntque tantum bona spiritualia, ut gratia, virtutes, dona Spiritus Sancti, beatitu- dines, in quibus anima se habet exerceri cum delectatione, non autem alia bona temporalia, quae sunt vana veluti somnia; tamen loquendo de fruitione perfecta, quae dicit motum animae cum delectatione et quietatione, solo Deo anima potest vere frui, et ratio prima est, quia nihil potest animam sufficienter satiari, nisi bonum, ad quod est nata, et creata, et hoc est summ um bonum, quod est superius anima, et bonum infinitum , quod excedit vires animae: cognitio enim animae rationalis est cognitio non arctata, quia ut ad omne ens verum, ergo non impletur nisi in cognos- cibili continente in se omnia cognoscibilia, et quo cognito omnia cognoscuntur; simi liter voluntas est nata diligere omne bonum, ergo sufficienter non impletur, nisi bono, quod est summum, et omne bonum, et omnia in omnibus. 2. Ratio est, quia nihil sufficienter finit animam, nisi summum bonum, quia ad hoc, ut finiatur, necesse est ipsam finiri secundum existimationem, alioquin non esset beata, nisi se existiman- tem beata; existimatio autem supergreditur, quia omni finito potest maius aliquid cogi tali, ad quod affectio potest se extendere; ergo ut finiatur, requiritur, ut in solum sum-
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