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324 MARIANO ÁLVAREZ GÓMEZ He transcrito un texto tan amplio con la intención de poner en claro la fundamentación del concepto de unidad. Vayan por delante las observaciones siguientes, de carácter general. En primer lugar, este texto contiene la sexta de las razones adu­ cidas como prueba de que: «Dios es uno fuera y por encima del número y no forma número con cosa alguna»30. El tema de la unidad aparece, pues, tratado de forma concreta, en relación con el ser determinado que es Dios. En segundo lugar, la perspectiva, desde la que en este caso se expone el tema, es el concepto de verdad, en cuanto que éste se conexiona —podríamos decir que sin solución de continuidad— con los conceptos de ser y de unidad. En tercer lugar, al caracterizar la unidad como «negación de negación» se hace una referencia explícita a la negación inherente a los seres que caen «más acá del ser». quia ipse nihil est aliud nisi purum esse. Concluditur igitur quod affirmatio, consis- tens in esse et identitate terminorum, deo proprie competit. Quid enim tam idem quam esse et esse: “sum qui sum”? Nulla enim propositio propter hoc verior est illa, in qua idem praedicatur de se ipso. Omne citra deum, utpote citra esse, est ens et non ens, et negatur sibi aliquod esse, cum sit sub esse et citra esse, et ideo ipsi con- gruit negatio. Ipsi autem esse non negatur aliquod esse, sicut animali non negatur hoc animai, puta leo. Nulla ergo negatio, nihil negativum deo competit, nisi negatio negationis, quam significat unum negative dictum: “deus unus est” (Deut 6, Gal 3). Negatiuo vero negationis purissima et pienissima est affirmatio: “ego sum qui sum”. Super se ipsum redit “reditione completa”, sibi ipsi innititur, se ipso est, ipsum esse est. Nulla ergo negatio deo congruit: “se ipsum negare non potest” (Tim. 2). Esse non potest negare esse se ipsum esse: “nihil se ipsum deserit». Propter quod etiam nulli se negare potest, secundum illud: “primum dives est per se”. Iterum etiam nihil negare potest, secundum illud “operatur omnia in omnibus” (ICor 12). “In omnibus” inquit, quia nulli negat; “omnia” ait, quia nihil negat. Sicut ergo ipsi esse nihil nega- tum est, sic et ipsum esse nulli negat —“se ipsum negare non potest”— et nihil negat Gratis accipit, gratis dat» (LW II, 75,16-78,8). 30 -Deus enim unus est, extra numerum et super numerum est nec ponit in numerum cum aliquo» (LW II, 65,5 s.).

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