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ROGER BACON: SUS IDEAS EXEGETICAS 277 tronómicos que debían cor responderle, según los ciclos lunares. Enton­ ces resulta: Iterum, Iohannes octavo decimo: Non introierunt praetorium , ut non contaminarentur, sed ut manducarent Pascha. Et ita in vespere post Passionem manducaverunt Pascha; et tunc incipit quintadecima luna, et non ante. Item Iohannes decimo nono: E rat autem parasceve Pas - chae, ergo eadem die ad vesperam paraverunt Pascha. Item Iohannes eodem: Ibi igitur propter parasceve Iudaeorum, quia iuxta erat monu- mentum, posuerunt Jesum, et ideo acceleraverunt sepulturam, ne in die quintadecima sepelirent. Nam in die Azymorum non sepelissent Eum, quia nullum sepeliebant in praecipuis festis, sicut est dies Azy­ morum, et Scenopegia, et huiusmodi ( Opus Tertium, c. 57: Brewer, 222 ). Este es el paso evangélico que le combina mejor con los cómputos antiguos, que Bacon conoció por Beda, y que ponían la Pascua, es de­ cir, la pasión, en el viernes del dicho período 105. Esta era una senten­ cia común en la Iglesia, y como, según Bacon, de ella no puede dudar el católico, lo que debe hacer es justificarla: Dicunt [los autores] quod luna fuit quintadecima in die Passionisi ita quod Beda fulminai contra eos qui ponunt quartam decimam in die Passionis. Nam dicit in Libro Temporum, quod Dominus quinta deci­ ma luna, feria sexta, crucem ascenderit, et Dominica die resurrexerit, nulli licet dubitare catholico ( Opus Tertium, c. 57: Brewer, 222) Sin embargo, conocía Bacon la diferencia de opiniones al respecto, y no intentaba conciliarias, sino que las admitía como tales diferentes ideas, lo cual era signo de la dificultad de la cuestión. En este punto cita a Pedro Comestor 106 y San Agustín 107, quien junto con Jerónimo, admite como fecha el día octavo de las kalendas de abril, lo cual sig­ nifica que la Cena pascual fue el día anterior. Et Magister in Historiis hoc idem sententiat, et muMipliciter nititur confirmare, et totum vulgus theologorum hoc asserit evidenter. Et quod octavo Kalendas Aprilis Signatur dies Passionis, hoc dicit Au­ gustinus, et Hieronymus; et totum vulgus Latinorum nunc tenet idem. 105. El texto aducido por Bacon es De temporum ratione, c. 59 (PL 90, 508 ss). 106. Historiis (PL 198, 1614 ss y 1636 ss). 107. Quaestiones Veteri et Novi Testamenti (PL 35, 2278 ss).

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