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360 CELINA A. LERTORA MENDOZA menta dúo speculativa, quae sunt dialecticum et demonstrativum. Mo- ralibus autem ministat practica argumenta (Opus Maius, III: Bridges I, 86-87). La necesidad de las ciencias, añade Roger, fue vista por los Santos Padres, aunque los modernos han olvidado estas enseñanzas. Y al res pecto hay un párrafo ilustrativo de su pensamiento, y hasta de sus re cursos retóricos: Nam de eis pro theologia possunt quaedam necessaria colligi et con digna, sed non video, ut ait, utrum hoc possit sine eis. Atque in libro secundo de ordine disciplinae dicit [Agustín] 'ad sacram scientiam nullus debet accedere sine scientia logicali'. De mathematicis dicit Cas- siodorus, 'Geometriam, arithmeticam, astronomiam, musicam cum solli- cita mente revolvimus, sensum acuunt, limamque ignorantiae deter- gunt, et ad illam divinam contemplationem, Deo largiente, perducunt'; quas mérito sancti patres legendas persuadent, quoniam ex magna par te appetitus a camalibus rebus extrahitur, et faciunt desiderare quae solo corde possumus respicere (Opus Maius, II: Bridges I, 36-37). Incluso en la vida práctica de la Iglesia debe introducirse el uso de estas ciencias, en la medida de su necesidad, como ya lo propusieron otros autores antiguos. Bacon piensa especialmente en dos disciplinas vinculadas a la liturgia: la astronomía y la música. Deinde considerandum est diligenter, quod quamvis multa habuissent de majoribus scientiis, non fuit tempus utendi eis nisi in duobus ca- sibus, scilicet, astronomía pro calendario, et música pro officio divino. Patet enim per historias, quod Eusebios Caesariensis, et beatus Cyrillus, et Victorius et Dionysius Abbas Romanus, cujus doctrinam nunc se- quitur ecclesia per leges astronomiae, et alii ex mandato apostolico la- boraverunt in hac parte; sed aliae scientiae majores fuerunt neglectae, et praecipuae istas quae judicia et opera sapientiae magnifica noscun- tu r continere (Opus Maius, I: Bridges I, 28). Acerca del uso de la astronomía para la reforma del calendario y de las fechas litúrgicas ya hemos tratado. En cuanto a la música, las indicaciones haconianas son muy escasas, pero interesa destacar que le daba gran importancia, como en las tradiciones monásticas, para el ser vicio del culto. No es el momento de extendernos en la explicitación de lo que sería la estética musical baconiana. Basta con señalar que a la inversa de Grosseteste y Tomás de York, que fundaron la estética en la metafísica de la luz, Bacon considera más importante la relación po-
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