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ROGER BACON: SUS IDEAS EXEGETICAS 357 Pero por otra parte, una equivocada posición sobre el saber y su necesidad hace que en tiempos de Bacon, aunque ya están traducidas y son asequibles las obras que contienen lo más importante del saber humano natural, igualmente se desconocen, aduciendo causas mínimas y despreciables: Moderni vero doctores vulgi, licet multa de philosophia sint translata, tamen non habent eorum usum, cum et in parvis et vilibus delectati dúos libros logicae meliores negligunt (...) et suae ignorantiae quae- runt miserabile solatium per Gratianum et caeteros magistros authen- ticos, qui non habuerunt notitiam partium philosophiae (Opus Maius, I: Bridges I, 31). Esta actitud no sólo le parece un pecado de lesa filosofía, sino de lesa teología e indigna de un verdadero apóstol del cristianismo: Nam post Christum sancti non sunt usi dignitate philosophiae, at non propter hoc, quod ipsa sit sacris contraria sententiis vel indigna, cum ad theologica absolute intelligenda, et respectu ecclesiae Dei et reipu- blicae fidelium ac conversionis infidelium utiliter et magnifice possit adjuvare, sicut certificabitur suo tempore. Et tanto miserabilius est quod multitudo studentium modernorum magnas negligit scientias, cum tamen fuerunt introductae post Gratianum. Aliqui adhuc vivunt qui in studiis eas perlegerunt (Opus Maius . I: Bridges I, 31). En suma, el abandono de las ciencias y de la teología seria y funda mentada, no sólo perjudica a los estudios, sino a toda la cristiandad. El primer paso en la reforma moral es un refortalecimiento de los es tudios teológicos basados y complementados con las ciencias, haciendo un cuerpo jerarquizado de saber, como ya lo hemos indicado. Pero ello no puede lograrse con esfuerzos aislados particulares, sino que debe provenir de una orden general, es decir, de una decisión papal. Por eso el plan reformador de las disciplinas racionales (ciencia y filosofía) y la teología bíblica (que incluye la exégesis tradicional) se cierra con una exhortación directa al Papa: Poterit enim Vestrae Potentiae magnitudo sibi et successoribus suis providere de totius sapientiae compendiosa plenitudine, non solum ab solute habenda, sed quatuor modis praedictis comparata. Deinde cum Vestrae Paternitatis discretio planiorem de his certitudinem reportave- rit, poterit auctoritatis vestrae judicium studiosis et sapientibus de fa- cili persuadere, ut quod vulgus studientium capere non potest, cupidi
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