PS_NyG_1989v036n002p0195_0372

ROGER BACON: SUS IDEAS EXEGETICAS 341 Esta interpretación era corriente y su repetición aquí es trivial. La única novedad consiste en que Bacon intenta explicar el «orden» es­ piritual, es decir, la jerarquización de la vida moral, por el «orden» geográfico mismo de estos puntos. Así no es indiferente, sino esencial, la posición relativa de unos y otros accidentes geográficos: Jordanis quidem decurrit ab aquilone ad austrum, et jacet in oriente respectu Jerusalem, quae est in occidente non longe a mari magno po- sita, et inter illa duo primo a parte Jordanis est Jericho civitas cum sua planitie, deinde mons Oliveti, tertio vallis Josaphat, et tunc sequi- tur Jerusalem (Opus Maius, IV: Bridges I, 185). La aplicación moral no es entonces aislada (un monte = excelsitud de vida, un valle = humildad), sino que hay un orden, que sigue el mismo Jordán (representante de la vida humana): primero está la pla­ nicie de Jericó que representa la vida carnal, material y pecaminosa, luego el monte, invitación a la elevación del alma, lo cual se logra por la humildad y la entrega en Dios (representadas por el valle de Josa­ phat) y al fin, cumplidas estas fases, se llega a Jerusalén, que, como veremos, es la más rica en simbologías. El tránsito físico por las regio­ nes palestinas es toda una simbologia moral: et ut sit ejus conversatio in coelesti Jerusalem in hac vita, et transfe- ratur in morte ad illam civitatem sanctam, ubi sedebit in pulchritudine pacis in tabernaculis fiduciae vel requie opulenta; debet primo Jor- danem, id est, mundum, aut sibi subjiciendo relinquere, ut sancti secu­ lares, aut omnino renunciando recedere, ut religiosi. Ibi enim es pri- mus gradus vitae spiritualis et aliis facilior. Quo facto, oportet aggredì carnem, quia ipsam non est ita facile vincere sicut mundum. Est enim pestis familiaris et non relinquens subjectum. Debet autem ipsam non destruere et cuim imipetu frangere, sed pauilatim et discrete ejus super- biam domare. Propter quod consideratur Jericho cum sua planitie; et ideo debet poenitens plana via procedere, ut rationabile sit ejus obse- quiun, ne si carnem stulte obruat, non possit spiritus ad altiora per- tingere. Hoc enim est contra multos ad poenitentia conversos, qui pri­ mo anno vel secundo corpora sua destruunt, et postea fiunt inútiles, ut nec se nec alios valeant juvare. Postquam vero homo mundum sub- jugaverit, et carnem ut oportet domuerit, tunc et non ante est aptus ut ascendat ad excellentiam vitae spiritualis et dulcedinem devotiones. Ex tunc enim potest ascendere ad montem Oliveti ad cacumen perfec- tiones attingere, atque in suavitatem orationis et contemplationis se immergere. Cum vero fuerit sufficienter exercitatus in ascensu et cir-

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz