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ROGER BACON: SUS IDEAS EXEGETICAS 331 ignorantiam apud vulgus. Et multi propter eandem abutuntur compa- rationibus istarum medietatum ad divina ( Opus Maius , IV: Bridges I, 223). Un ejemplo de una analogía entre el número tres y la Trinidad de­ bería basarse en una de las tres clases de relaciones matemáticas: arit­ méticas, geométricas o musicales. Y dentro de cada clase, en la rela­ ción específica que la funda. Resulta entonces, que la única analogía válida entre la Trinidad y el número tres es la que sigue: Triplex vero est medietas, scilicet arithmetica, geométrica, música. Arithmetica vero consistit in identitate differentiarum primi ad secun­ dum, et secundi ad tertium, ut quatuor, tria, dúo. Nam unitas sola est differentia hie inde, et huic simile reperitur in divinis personis. Nam differentia Patris ad Filium est quod Pater dat Filio et non accipit ab eo; Filius autem e converso. Similiter inter Filium et Spiritum Sanc­ tum est consimilis differentia. Nam Filius dat Spiritui Sancto et non accipit ab eo; Spiritus autem Sanctus e converso accipit ab eo et non dat ei. Et cum geométrica medietas sit, quando est eadem proportio primi ad secundum, et secundi ad tertium, ut inter viii, iv, ii, ratio hujus medietatis per omnimodam aequalitatem et unitatem essentiae in tribus personis reperitur, et in omnibus essentialibus, quae sunt potentia, sapientia, bonitas. Nam credimus et firmiter tenemus quod qualis est Pater talis est Filius, et talis Spiritus Sanctus. Harmonica seu música medietas consistit in identitate proportionis primi ad ter­ tium, et differentiae primi et secundi ad differentiam secundi et tertii, ut vi, iv, iii. Nam dupla proportio est inter primum et ultimum; simi­ liter inter binarium, qui est differentia primi et secundi, et unitatem, quae est differentia secundi et tertii. Et sic per similitudinem in per­ sonis divinis reperitur. Nam quae est proportio Patris ad Spiritum Sanctum quantum aequalitas; sic est inter differentiam Patris et Filii, et inter differentiam Filii et Spiritus Sancti. Nam inter Patrem et Fi­ lium est differentia, quod Pater dat et non accipit, Filius accipit et non dat; et haec eadem est inter Filium et Spiritum Sanctum, ut pa- tet ( Opus Maius, IV: Bridges I, 223). Por lo tanto, en cualquier caso de interpretación espiritual debe seguirse el mismo procedimiento. En realidad, los ejemplos puestos por Bacon son en casi todos los casos de interpretación espiritual no de una perícopa, sino de una o pocas palabras, quizá en razón de simplificar. Por lo transcripto, se aprecia que la exégesis espiritualista basada en razonamientos científicos resultará muy complicada y recargada, ale-

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