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ROGER BACON: SUS IDEAS EXEGETICAS 313 tiam signatorum, ut habere magnas extremitates, est signum fortitu- dinis; quaedam per configurationem, ut imago Sancti Nicholai est signum ejits conñguratum et canformatum. Bt sic omnes species re* rum sunt signa. Et utrumque istorum modorum habet modos multos ( Opus Tertium, c. 27: Brewer, 100). Los signos convencionales son aquellos que representan algo dis tinto de sí mismos, requieren una interpretación y un proceso mental para entenderse, es decir, no son inmediatamente significativos de lo significado. Estos pueden ser «naturales» en cuanto los seres de que provienen los usan por instinto o inclinación natural (por ej. el gemido de dolor de un enfermo) o puramente convencionales, como son todas las palabras de los idiomas (Ibid.). Todo texto pues, en cuanto está compuesto de palabras, tiene un sentido convencional, que le es dado por la significación de cada len gua. Ninguna lengua humana se compone de palabras que signifiquen naturalmente (como el gemido significa dolor). Y ello porque cada pa labra puede «imponerse» (usarse) en un contexto de modo unívoco, análogo o equívoco: Nam lingua non potest componi ex vocibus significantibus naturaliter, sicnt probo muiItipMciter per Avicemiam. Et time considera quomodo vox imipanitur univoce, quomodo aequivoce, et quot modis quantum- cunque; et quomodo analogice et quot modis. Et quando univoce sig- nificat, et tamen potest significare infinita, licet non per impositionem, nec aequivoce, nec analogice, secundum modos communes analogiae (Opus Tertium, c. 27: Brewer, 101). Por lo tanto, es importante para el teólogo saber qué clase de «im posición» (o suplencia o uso) tienen los términos que usa: Et expressi quomodo vox imponitur Creatori, et quomodo creaturae simplici, et quomodo composito. Et qualiter absolutis rebus imponitur, et quomodo redatis. Et quando univoce significat, et tamen simul multa significat, declaravi quod naturaliter et non ad placitum signi ficat illa. Et illa sic significata naturaliter sunt connotata apud theo- Iogos. Et expressi quomodo et quot per nomina divina possunt con notan, et per nomina creaturarum simplicium, et compositarum, et absolutarum, ac relatarum. Et sic per omnia jam dicta terminavi mul tas dubitationes graves, et multas veritates, per quas omnia sciuntur, quae sub quaestione et dubitatione versantur ( Opus Tertium, c. 27: Brewer, 101).
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