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430 CELINA ANA LERTORA MENDOZA la tendencia a eliminar problemas originados en el dogma del ámbito de la filosofía, remitiéndose a la omnipotencia de Dios. El voluntaris mo del siglo siguiente no hizo sino llevar hasta sus últimas consecuen cias lógicas las ideas que aquí estaban sólo implícitas. Rationes vero et persuasiones philosophorum ad hoc sunt hujusmodi. Sci- verunt enim quod potentia Dei infinita est, et ideo potest facere quod idem corpus redeat. Et agens potentiae finitae potest facere idem specie, ut natura de grano corrupto facit alia grana ejusdem speciei. Quare multo fortius agens infinitae potentiae poterit facere idem numero. Nam poten tia infinita excedit finitam in infinitum. Sed productio ejusdem secundum numerum excedit in infinitum productionem ejusdem secundum speciem (Opus Majus VII, Moralis Philosophia I; ed. Bridges II, p. 24). Cuando retoma estos temas en el Comentario al De Causis, es explícito en cuanto a la derivación e identidad entre los atributos. Al iniciar las cuestiones sobre la infinitud de la potencia divina dice: Habito de infinítate virtutis create, queritur de imitate virtutis increate. Et possent hic fieri multe questiones de inimitate, scilicet potentie, essen- tie, substantie et virtutis primi, set quoniam hec omnia unum sunt in ipso, ideo sufficiat querere de uno et intelligatur ita de aliis (Quaest. supra Lib. de Causis; ed. Steele, Fs. X II, p. 84). En esta redacción las objeciones a la infinitud son las derivadas del aristotelismo: lo perfecto es lo finito, lo imperfecto se opone a la divi nidad y no puede predicarse de ella. La contraobjeción es la infinitud que supone la creación como paso del no-ser al ser. Queritur ergo utrum virtus primi sit infinita. Et videtur quod non: quo niam virtus primi est completissima; set completum et finitum idem, in libro Celi et Mundi, ergo ejus virtus est finitissima. Item: Commentator super primum Methapbysice, conditiones nobiliores magis attribuende sunt cause quam causato: set finitum est nobilior conditio quam infinitum, quia finitum est habitus, infinitum vero privano, habitus autem nobilior est privatione, ergo prime cause et virtuti ejus maxime attribuenda est fi nitas. Set contra: virtutis [primi] est [ab] solvere distantiam infinitam; set virtus cujus est absolvere distantiam infinitam est infinita; hec patet de se. Prima patet, virtutis primi est absolvere distantiam infinitam que est inter ens et non-ens, ut patet in operatione creandi, ergo est virtus in finita. Quod concedendum (Quaest. supra Lib. de Causis ; ed. Steele, Fs. X II, p. 84).
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