PS_NyG_1983v030n003p0419_04340410

428 CELINA ANA LERTORA MENDOZA producuntur in materia rerum immediate a causa prima. Ad hoc; dicen- dum quod non producuntur ab ipso immediate, set a natura que existit ex suppositione materie. Ad objectum: dicendumquod licet sua virtus vel potentia sit infinita secundum se et a parte sua, non tamen in produc- tione rerum naturalium secundum quod infinita, set secundum exigentiam ipsius recipientis, et quia natura est virtus finita, ideo recipitur modo fi­ nito (Quaest. supra Und. Primae PhiL. Arist. [Met. X I I]; ed. Steele, Fs. VII, p. 129). El segundo punto que plantea es si la potencia infinita puede pro­ ducir unefecto infinito. Pero esto no essólo una pregunta metafísica, sino que hay un trasfondo teologico que se intenta aclarar. La idea de partida es que teoricamente una causa infinita podría producir un efecto infinito, pues sería adecuado al agente; no obstante no sería un infi­ nito esencial, porque ello significaría que existirán varios dioses, lo que es incongruente. Sin embargo, la revelación cristiana habla de tres personas divinas.Si son divinas, son también infinitas, pero no tres dioses y además entre ellas hay relaciones de procedencia. ¿Cómo conciliar estos datos de modo que tengan una explicación al menos aceptable en sede filosófica, aunque no una aclaración exahustiva, ya que se tratadeun misterio? La solución baconiana sólo lo es verbal­ mente, pues se limita a exponer el dogma de las procesiones intratri- nitarias, insistiendo en que no se trata de tres dioses, pues la esencia es común a ambos: Dico igitur quod Deus est infinitae potentiae; et potentia infinita potest in operationem infinitam; ergo potest fieri a Deo aliquid infinitum, sed non aliquid per essentiam, quia tune pluresesse Dii; cujus contrarium os- tensum est in Mathematicis. Ergo oportet hoc quod est genitum a Deo deum esse, cum habeat essentiam generantis; alterum tamen in persona. Et cum hoc genitum habeat potentiam infinitam, cum sit bonum infini­ tum, potest producere infinitum; ergo potest in alia persona. Aut tune ergo eandem personam producit Pater; et erit tune Spiritus Sanctus ab utroque procedens, aut solo a Filio producetur; et tune non attinebit Pa­ tri, nec erit plena germanitas, et tune non erit plena convenientia in Di- vinis, quod est contra rationem. Item nec paritas amoris potest esse, se­ cundum hoc quia Pater plus diligeret Filium quam Spiritum Sanctum, quia generat Filium, et non producit Spiritum Sanctum. Sed cum Spiritus Sanctus sit Deus, quia habet essentiam divinam, oportet quod ei debeatur amor infinitus; et ideo infinito amore Pater amabit ipsum sicut Filium. Et etiam quia amor Patris non potest esse nisi infinitus, quia ejus amor

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz