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402 LOREN ZO F E R N A N D E Z LO P EZ de sus pecados l5, otros son avisados, después ayudados 16, y, final­ mente, salvados por la gracia de Cristo Redentor, de modo que, todo en la obra de su salvación es un don de la misericordia infi­ nita l7. El mismo número de los elegidos está fijado de un modo inmu­ table l8. No es el mismo que el de los llamados a la fe, pues el cris­ tiano — Agustín insiste mucho en este punto— puede condenarse l9. Pero los que Dios ha predestinado, no pueden dejar de llegar al término 20. La perseverancia es un don, el hombre no puede mere­ cerla 2I, pero puede disponerse a ella por la oración. Esta, efecto de la gracia y mendiga de su gracia 22, no deja de ser necesaria hasta el día en que Dios, coronando los méritos del hombre, corone sus propios dones n. Esta síntesis inspira todos los escritos de Agustín, pero se encuentra claramente propuesta en los escritos del último periodo, en particular, en el «De corrept. et gratia», y en el tratado que escribió para responder a las objecio- 15. Contra duas epístolas pelagianorum, I, 6-7: PL 44, 553; II, 9: PL 44, 577; De correptione el gratia, 42: PL 44, 942. 16. «Ut ergo velimus sine nobis operatur, cum autem volumus et sic volumus ut faciamus, nobiscum cooperatur» (De gratia et libero arbitrio, 33: PL 44, 901). «Praevenit... ut pie vivamus, subsequitur ut cum illo semper vivamus, quia sine illo nihil possumus facere» (De natura et gratia, 35: PL 44, 264). 17. De praedestinatione sanctorum, 12: PL 44, 970; De dono perseverantiae, 12: PL 45, 1000. 18. «Haec de his loquor qui praedestinati sunt in regnum Dei, quorum nume­ ras et nec addatur eis quisquam nec minuatur ab eis» (De correptione et gratia, 39: PL 44, 940); «certum numerum civium» (De civitate Dei, X IV , 26: PL 41, 435); «im- mobilis veritas praedestinationis et gratiae» (De praedestinatione sanctorum, 12: PL 44, 970). 19. «Quis ex multitudine fideiium, quandiu in hac mortalitate vivitur, in nume­ ro praedestinatorum se esse praesumat?» (De correptione et gratia, 40: PL 44, 940). Cf. o. c., 20: PL 44, 928; 14: PL 44, 924. 20. «Si praedestinatus est, ad tempus erravit, in aeternum non periit» (Tracta- tus in íoannis Evangelium, 45, n. 13: PL 35, 1725); «ex istis munus erit, ad tempus erravit..., quia omnes electi sunt» (De correptione et gratia, 14: PL 45, 924); «haec est praedestinatio sanctorum, nihil aliud, praesciencia scilicet et praeperatio be- neíiciorum Dei quibus certissime liberantur, quicumque liberatur» (De dono perse­ verantiae, 35: PL 44, 1014). Recuérdese lo que decíamos más arriba acerca de cómo S. Agustín enseña que presciencia y predestinación se coimplican necesariamente. 21. De correptione et gratia, 10: PL 44, 921; De dono perseverantiae, 10: PL 45, 999, en donde escribe «perseverantiam usque in finem... multi possunt habere, nu- llus amittere... Hoc Dei donum suppliciter emereri potest, sed cum donatum fuerit, amitti contumaciter non potest». 22. Enarrationes in Psalmos, 118 (XIV), 2: PL 37, 1539, en donde se lee: «Ipse nos facit petere quem desideramus accipere, ipse nos facit quaerere quem cupimus invenire, ipse nos facit pulsare ad quem nitimur pervenire...». Cf. Epistolae 194, 16: PL 33, 879-880; Sermo, 169, 5: PL 38, 913-914. 23. «Cum ergo Deus coronat merita tua, nihil coronat nisi dona sua» (Sermo, 333, 5: PL 38, 1466. Cf. también Sermo 131, 8 : PL 38, 733; Sermo 297, 7: PL 38, 1362; Epistolae, 194, 19: PL 33, 880; Tractatus in Ioannis Evangelium, 3, c. 10: PL 35, 1410.

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