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DIONISIO CASTILLO CABALLERO 405 D e s d e e s te m ism o p u n to d e v is ta p u e d e n in te rp re ta rs e , tam ­ b ié n , las do s p rim e ra s ra z o n e s q u e e x p o n e p a ra p ro b a r la u tilid a d d e l d iá lo g o , d e m o d o p a rtic u la r con a q u e llo s a q u ie n e s p e rte n e c e el a s u n to . El te r c e r m o tiv o q u e a d u c e , c om o y a h em o s visto , e s de s ig n o a n tro p o ló g ic o -te o ló g ic o . A q u é lla s , en c am b io , se p ro p o n e n d e s d e el a s p e c to d e l e q u ilib rio y d e la p ru d e n c ia p r á c tic a h um a n a : “E t in hoc triplex utilitas consistit: primo, si alii idem sen- tiunt quod et ipse, securior est, quod non decipiatur. Secundo, quidquid fecerit cum prudentium consilio, si aliquid inde eve- nerit contrarii, m inus ei poterit imputari, quam si de suo tan- tum sensu id fecisset” 76. P e ro , a p e s a r d e las n um e ro s a s n o rm a s q u e p ro p o n e en el o p ú s c u lo p a ra o b te n e r un g o b ie rn o re lig io s o " id e a l” , B u e n a v e n tu ra , s ig u ie n d o e s ta m ism a lín e a d e re a lism o y d e e q u ilib rio p rá c tic o , re ­ c o n o c e su lim ita c ió n e s e n c ia l: “Sed quia singularia sine numero sunt, in quibus discretio est necessaria, non potest dari certa et communis regula, quae va- leat pro ómnibus” 77. P re s u p o n e a q u í el c a r á c te r h is tó ric o y re la tiv o d e la p e rs o n a h um a n a . En el a rte d e g o b e rn a r no c u e n ta la e s e n c ia p u ram e n te “a b s tr a c ta ” del h om b re , s in o las d is tin ta s “s itu a c io n e s ” en las q u e s e e n c u e n tra y a las q u e h a y q u e re s p o n d e r. C re em o s q u e e s ta in ­ te rp re ta c ió n “e x is te n c ia l” d e l h om b re y, m á s en c o n c re to , d e la v i­ d a re lig io s a , es c o n tra ria a c u a lq u ie r fo rm a d e g o b ie rn o re lig io s o q u e p re te n d a b a s a rs e “e x c lu s iv a m e n te ” en fó rm u la s u n iv e rs a le s e s ­ te re o tip a d a s v á lid a s p a ra to d o s . U n a v e z m ás, y lo s u b ra y am o s c o ­ m o c o lo fó n d e c u a n to lle v am o s d ic h o , n u e s tro a u to r v a lo ra al h om ­ b re d e s d e u n a v is ió n em in e n te m e n te “ p e rs o n a lis ta ” , con un s e n tid o d e p ro fu n d o h um a n ism o y un re a lism o e q u ilib ra d o d ig n o s d e a d m i­ ra c ió n . rius est, esse aliquantulum remissum quam nim is austerum, ne chorda rumpatur; unde isti qui violenter per omnia volunt procedere, hoc non attend im i; unde , sicut videmus, quod, si ramus arboris nimium deflec- tatu r in terram manu tenentis, quam cito deseriur, iterum red it; sic est et de istis ” (Feria II post Pascha, collatio: IX , 288a). 76. Sex alis, c. 6 , n. 19: V il i, 147a. “ ...propter primam causam con- sulendi sunt prudentiores, propter secundam nominatiores, et propter tertiam omnes, ad quos negotium pertinere videtur” (Ibid., c. 6 , n. 20: V ili. 147b). 77. Ibid., c. 6 , n. 20: V ili, 147b.

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