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DIONISIO CASTILLO CABALLERO 391 e x is te n c ia le s , e tc ., p a ra e x ig ir a c a d a uno en p ro p o rc ió n a su don p a rtic u la r: “Ad statum debitum tenendum convenit, ut rector omnium subditorum mores et conscientias et vires perspicue agnoscat, ut, secundum quod unicuique expedit, onus observantiae regu- laris imponat. Non enim omnes omnia possunt aequaliter, et “ ...unusquisque proprium habet donum ex Deo, alius sic, alius vero sic... Aaron et filii eius sunt praelati maiores et minores, qui debent intrare, id est interiora cuiusque agnoscere, et se­ cundum quod convenit, singulis onus reiigiosae conversationis imponere...” 89. E x ig e n c ia p ro p o rc io n a l a las p o s ib ilid a d e s d e c a d a uno . E s te m o d o d e c o n c e b ir la v o c a c ió n tra s c e n d e n te del h om b re s e o p o n e , en p rin c ip io , a to d a o rie n ta c ió n p rá c tic a del g o b ie rn o re lig io s o q u e no v a lo re d e b id a m e n te a c a d a p e rs o n a d e s d e su “s in g u la rid a d ” , o p re te n d a im p o n e r un a fo rm a ú n ic a e im p e rs o n a l — en s e rie— d e fo r­ m a c ió n o d e re a liz a c ió n p e rs o n a l en lav id a re lig io s a . No s e ría re s ­ p e ta r e s a ra d ic a l “ p lu r ifo rm id a d ”a q u e e s tá llam a d a la c om u n id a d d e s d e d e n tro d e c a d a uno d e sus m iem b ro s , en c o n fo rm id a d con la “ d iv e r s id a d ” d e d o n e s q u e c a d a cu a l h a re c ib id o del S e ñ o r. L a n o rm a p rá c tic a q u e B u e n a v e n tu ra p ro p o n e p a ra los q u e se h a lle n en un n ivel s u p e rio r d e p e rfe c c ió n se fu n d am e n ta en es te p re s u p u e s to a n tro p o ló g ic o -te o ló g ic o y es re a lm e n te a d m ira b le : “Sicut autem rudibus et m inus peritis solent doctores eorum imperitiae ignoscere, cumm inus recte sentiant; ita et virtuosi benigne supportant aliorum defectus, scientes, quod non omnes possunt aequaliter esse perfecti, et quasi parvulis et teneris in Christo graviora quam valeant portare onera non imponunt nec ab eis exigunt ea quae vires ipsorum exce- dun t...” a. E s ta vis ió n p e rs o n a lis ta p o s tu la , en s e g u n d o lugar, un d e b id o re s p e to a la lib e rta d h um a n a . El p re la d o d e b e a c e p ta r e s te p re s u ­ p u e s to c om o n o rm a fu n d am e n ta l d e su g o b ie rn o . B u e n a v e n tu ra se 30. Ibid., c. 6 , n. 4: V III, 143a. 31. Ibid., c. 3, n. 9: V III. 137a. Aplicando un texto del Génesis (33, 13), hace el siguiente comentario, que transcribimos integramente por su finura: “...qui párvulos imperfectos et aliquam bonam habentes volunta- tem, quasi foetus in útero, plus urget in exercitio virtutis quam secundum gratiam, quam acceperunt, etiam illud quod iam habent, supra vires agi­ tando exstinguit in eis” (Ibid., c. 3, n. 9: V III, 137b).

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