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66 TRASCENDENCIA E INMANENCIA DE DIOS EN S. BUENAVENTURA ra reduce exac tam en te a cuatro las d ife renc ias existentes en tre el vestigio y la imagen. P o r e l m od o d e re p re s e n ta c ió n d e D io s: es la d ife renc ia más cla ra y de la que dependen las s ig u ie n te s 1M. E l v e stig ium rep resen ­ ta a Dios de m anera le jana y distinta; la im a g o , de fo rm a distinta y p róxim a 1S2. P o r la s p ro p ie d a d e s c o n s id e ra d a s : Se desp rende de la consi­ de ración an terio r. La crea tu ra es v e stig ium en cuanto se refiere a Dios como a su causa eficien te, e jem p la r y final y, en consecuen ­ cia, como a la razón de la unidad, ve rdad y bondad de aquélla; im a g o , en aque llas p rop iedades que suponen a Dios como a su ob ­ je to 163. P o r e l c o n o c im ie n to a l q u e llevan : el v e s tig ium conduce al co ­ nocim iento de los atributos divinos comunes de las divinas perso ­ nas, pero ap rop iados pa rticu la rm en te a alguna de ellas; la im a g o , a los ca rac te res que co rresponden p rop iam en te a cada una de las personas divinas P o r lo s s e r e s en q u e s e e n cu e n tra n : toda crea tu ra, sensib le o 161. “Et ideo intelligendum, quod cum creatura ducat in cogn itio- nem Dei Der modum umbrae Der modum vestigi! et per modum imae1- nis, differentia eorum notior, a qua etlam denominatur. accipitur penes modum repraesentandi” (Ibid.). En las notas siguientes aduciremos el texto de dichas referencias también respecto a la creatura como umbra. 162. “ Nam umbra dicitur, in quantum repraesentat in quadam elongatione et con fusione; vestigium, in quantum in elongatione, sed distinctione ; imago vero, in quantum in propinquitate et distinctione” (Ibid., I, 73a-b). 163. “ Ex hac differentia colligitur secunda, quae est penes conditio- nes, In quibus attenditur haec. Nam creaturae dicuntur umbra quan­ tum ad proprietates, quae respiciunt Deum in aliquo genere causae se­ cundum rationem indeterminatam ; vestigium quantum ad proprietatem, quae respicit Deum sub ratione triplicis causae, efflcientis, formalis et finalis, sicut sunt unum, verum et bonum ; imago quantum ad conditio- nes, quae respiciunt Deum non tantum in ratione causae, sed et obiecti, quae sunt memoria, intelligentia et voluntas” (Ibid., I, 73b). Cfr. I Sent., d.3, p.l, dub.3 resp. : I, 79a. 164. “ Ex his concluduntur aliae duae differen tiae: quantum ad ea ad quae ducunt; nam creatura ut umbra ducit ad cognitionem commu- nium, ut communia; vestigium in cognitionem communium, ut appro­ priata; imago ad cognitionem propriorum, ut propria” (I Sent., 2, p.l, a.un., q.2 ad 4: I, 73b). Para precisar este tema, en el que queda impli­ cada la problemática de las relaciones entre razón y fe, cfr. I Sent., d.3, p .l, a.un., q.4 per totam : I, 75a-77b; Ibid., p.2, q.3 per totam : I, 92a-93b; Ibid. d.34, a.un., q.3, f .l: I, 592a; Ibid.: d.36, a .l, q.2 c : 1, 622b; Brevil., p.l, c.6: V, 215a; De trivi, test. SS. Trinit., n.7: V, 536b. Tratado con claridad en T. Szabó, ov . cit., pp. 54-60. 81-91.

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