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530 TRASCENDENCIA E INMANENCIA DE DIOS EN S. BUENAVENTURA ta, toda crea tu ra queda re fe rida to tal y constitu tivam en te al C rea do r y d is tingu ida rad ica lm en te de El La acción creado ra , en consecuencia , es conside rada como a lgo específicam en te p rop io de D io s 78, que no puede com un ica rse a crea tu ra a lguna 79. En e lla se manifiesta de la fo rm a más cla ra la q.l, f.4: II, 15a). “ Item, efficiens et finis sunt causae correlativae, ergo quod non est ab alio, non est ad aliud; sed omnia sunt ad aliud secun dum omne quod sunt, quia secundum omne quod sunt, appetunt bonum; et status non est nisi in summo bono. Et quod ista ratio sit bona, osten- ditur. Si enim bonum et ens convertuntur, ergo quod est se ipso ens se ipso est bonum; sed quod se ipso est bonum, non est propter aliquid aliud: ergo quod non est ab alio, non est propter aliud. Si ergo omnia mundana secundum se tota sunt propter aliud; ergo sunt ab alio” (Ibid., f.5: II, 15a). Cfr. Myst. Trinit., q.7, a.l c:V, 107b. 77. “ Creatio autem dicit relationem secundum medium modum, quoniam ipsa creatura essentialiter et totaliter a Creatore dependet” (II Sent., d.l, p.l, a.3, q.2 c: II, 35a). “Dico, quod creatio, quae est pas- sio, accidens non est, quia relatio creaturae ad Creatorem non est acci- dentalis, sed essentialis. Similiter, potentia materiae non est accidens materiae, sed essentialis, quia “hoc ipso quod est, ad alterum est...” (Hexaem., coll.4, n.8: V, 350a). “Ad illud quod obiicitur, quod creatura se ipsa refertur; dicendum, quod referri se ipso potest intelligi tripliciter: aut quia inter rei respectum et essentiam non cadit medium, quia ipsa essentia essentialiter dependet; et sic quidem reperitur in creaturis...” (I Sent., d.26, a.un., q.l ad 6: I, 453b). “Item, si est ens respectivum, est ens absolutum; sed ens absolutum a nullo dependens non potest esse nisi quod nihil recipit aliunde; hoc autem est ens primum, omne autem aliud ens est habens aliquid de dependentia...” (Myst. Trinit., q.l, a.l, f.14: V, 46b). Cfr. II Sent., d.l, p.l, a.3, q.2, ff. 2.3: II, 34a; Hexaem., coll.lO, n.17: V, 379b; Ibid., coll. 11, n.9: V, 381b. Aparece de nuevo en es te punto la prevalencia de la concepción metafísica platónico-agusti- niana frente a la aristotélica, que irrumpe de modo llamativo en las Conferencias sobre el Hexaemeron. Aquélla resaltará de forma particu lar la inconsistencia de los seres; ésta, en cambio, la sustantividad y au tonomía de las cosas. Desde este aspecto creemos que deben interpretar se las diferencias existentes entre el pensamiento bonaventuriano y de Sto. Tomás, al referirse a este tema particular del significado de la rea lidad creada. En la concepción bonaventuriana prevalece la primera pos tura. En la concepción de Sto. Tomás, la orientación aristotélica. Cfr. O. Gonzalez, op. cit., pp. 544-545, para quien S. Buenaventura ha resal tado como nadie en la Edad Media esta inconsistencia óntica de los se res. En la segunda parte, analizaremos este aspecto con más detención. 78. “ Summae enim bonitatis est communicare creaturae operatio- nes nobiles, secundum quod ipsa nata est suscipere; et creatura aliquid potest facere in reparatione, quamvis solius Dei sit operari in primaria rerum productione, ubi non est operatio in aliquam materiam praeia- centem” (III Sent., d.20, a.un., q.2 ad 6: III, 422b). Cfr. II Sent., d.l, p .l, a.2, q.2: II, 28a-30b; Ibid., d.15. a.2, q.3 contra 4: II, 386b; IV Sent., d .l, p.l, a.un., q.l, contra 1 et ad 1: IV-1, lia et 12b; Ibid., d.l, p .l, a.un., q.4 ad 5: IV-1, 22a; Ibid., d.10, p.2, a.l, q.3 c: IV-1, 232b: Brevil., p.4, c .l: V, 241a; Ibid., p.5, c.3: V, 255a; Donis, coll.8, n.15: V, 497a. 79. “Ratio autem, quare omnipotentia communicari non potest ali- cui creaturae, est, quia omnis creatura eo ipso quod ex nihilo est, deficit a summa stabilitate, unde non existit per se ipsam; deficit a summa sim-
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