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528 TRASCENDENCIA E INMANENCIA DE DIOS EN S. BUENAVENTURA causa lidad ma te ria l de crea tu ra alguna , po r e sp iritua l o muy su­ b lim e que s e a 67. D ios no com un ica a lgo de su substancia, ni pue­ de se r fo rm a con s titu tiva o pe rfectiva de rea lidad a lg u n a 68. Esta es una idea constan temen te repe tida en sus e s c rito s 69. El mo tivo ve rdade ram en te ú ltim o que p ropone es el del con cep to sub lim e sob re D ios en alguna de ¡as ca ra c te rís tica s fundam en ta les de su trascendencia : io im p ide su s im p lic id a d 70, su pe rfe cción omn ímoda y su to tal independencia n. Por este m ismo sen tido de e x igenc ia de tra scenden c ia se ri­ ge su pensam iento al a fron ta r las razones com p roba tiva s del he­ cho revelado de ¡a creación . El ne rvio de todas sus a rgum en tac io ­ nes es siem pre idén tico : su concepción sob re D ios (ab so lu ta pri- m idad y suma s im p lic id a d , to ta l independencia respecto de cua l­ q u ie r rea lidad e x tra d iv in a ...) y concepción sob re ¡a crea tu ra (v a ­ n idad on to ló g ica y rad ica l dependencia respecto de D io s ...). Todas e llas pueden queda r encuad radas en la exce len te sín­ tesis de los fundamenta de su Comentario, a las S en ten cia s n. Po r parte de D ios, ¡a p roduc c ión del mundo en su totalidad es 67. “ ...Deus enim ad creaturas se habet in ratione efficientis et formalis et finis; sed nulio modo potest se habere in datione materialis, quantumcumque creatura sit nobilis” (II Sent., d.17, a.l, q.l c: II, 412a) “Deus enim habet rationem triformis causae: originantis exemplantis, ft- nientis, nec potest esse pluribus modis; unde Apostolus: Ex ipso et per ipsum et in ipso sunt omnia” (Hexaem., coll. 16, n. 9: V, 404). Cfr. Brevil., p.2, c.l: V, 219a-b; I Sent., d.19, p.2, a.un., q.3 ad 2: I, 316b: d.36. dub. 1 resp.: I, 630a. 68. “Ad illud quod obiicitur, quod quidquid res habent accipiunt a Deo; dicendum, quod accipiunt ab eo, sicut ab eo qui de nihilo potest aliquid facere, non quia accipiant aliquid, quod sit suae substantiae...” ( Scient.Chr., q.3 ad 6: V, 15a). “ ...si mundum producit, cum non possit ipsum producere de se ipso, necesse est, quod producat ex nihilo” (Bre­ vil., p.2, c.l: V, 219a-b). “Omnis forma rei creatae est creata; Deus enim nullius est forma perficiens” (I Sent., d.17, p.l, a.un., q.l, f.2: I, 293a). 69. Cfr. II Sent., d.26, a.un., q.2, f.2: II, 634b; III Sent., d.14, a.2, q.l ad 1: III, 308a; IV Sent., d.49, a.un.,p.l, q.l, f.l: TV-11000a: Scient. Chr.. q.5, f.5: V, 29a. 70. “Lux enim spiritualis, quae Deus est, cum sit simplicissima, non potest esse perfectio rerum diversarum naturarum” (II Sent., d.17, a.l, q.l ad 6: II, 412b). “ Aliqui sumserunt robur erroris, quod boni spiri- tus sunt ex Deo materialiter. Respondetur eis, quod hoc erroneum est dicere, quod Deus alicuius sit materia, cum sit simplicissimus” (Comm. Io., c.8: VI, 368-369a). 71. “ ...cum Deus nullius sit pars contitutiva propter suam sum- mam perfectionem et absolutionem...” (II Sent., d.17, a.l, q.l c: II, 411b). “ ...et hoc ratione summae perfectionis, quae est in Deo, propter quam non potest esse alicuius pars constitutiva...” (IllSent., d.2, a.2. q.2 ad 4: III, 47b). Cfr. II Sent., d.16, a.l, q.l ad 6: II, 396b. 72. II Sent., d.l, p.l, a.l, q.l, ff.: II, 14b~15b.

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