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526 TRASCENDENCIA E INMANENCIA DE DIOS EN S. BUENAVENTURA n ic o s 57 y m a n iq u e o s 58 especulan, todos, sob re d icho p rob lema , sin con segu ir po r e llo la au tén tica ve rdad sobre la in su fic ie n c ia in trín seca rad ica l de las cosas. Sin embargo, a llí donde fa lla la hab ilidad de los filóso fos, la Revelación viene en ayuda del hombre, in d ica n do la verdad: todo ha sido creado y p ro d u c id o en su totalidad. Es, entonces, cuando la razón humana, con ho rizon tes más am p lio s y cla ros, la con firm a y p ro fund iza en sus mo tivos ú ltim o s .59 El Docto r Se rá fico enuncia e ilu s tra esta ve rdad de la crea ción de va rias fo rmas y desde dive rsas pe rspectivas “ . Pero exp re sando siem pre con abso lu ta c la rida d la ca ra c te rís tica esencial de la misma: la p roduc c ión de la totalidad del ser puesto en la exis tencia , que la d ife rencia de cu a lq u ie r o tra fo rma de p ro d uc c ió n 6t. Pero merece destaca rse la íntima conexión que muestra en sus escritos en tre c reación y tra scenden cia d ivina a la hora de ra zona r y ju s tific a r raciona lm en te el hecho revelado. En o tro con texto id e o ló g ico S. Buenaventura d is tingue tres fo r 57. “ Sed supposito potential! sive materiali principio, plures fuerunt philosophi, qui posuerunt ordinem in producendo gradatim descendendo hoc modo: Deus, cum sit omnino simplex, cuius actus est intelligere, non produxit nisi intelligentiam primam et unicam...” (II Sent., d.l, p.l, a.2, q.2 c: n , 29a). Cfr. Ibid., dub. 2 resp.: II„ 37a; Brevil., p.2, c.l: V; 219a. 58. II Sent., d.l, p.l, a.2, q.l: II, 25a-27b. Al tema del Maniqueismo le dedica toda una cuestión. Es la postura más duramente criticada por S. Buenaventura, “quia praetendit aliquam speciem pietatis. Videtur enim Deo bono attribuere bona et pulchra et nobilia, et alii principio alia. Ideo magis subintravit et Ecclesiam Dei magis foedavit, et quia etiam a simplicibus magis potest capi et falsa imaginatione cogitari” (Ibid., c: II, 26b). Cfr. Ibid., d.l, p.l, dub. 2 resp.: II, 37b; Brevil., p.2 c.l: V ; 219a. 59. Ubi autem deficit philosophorum peritia, subvenit nobis sacro- sancta Scriptura, quae dicit, omnia esse creata et secundum omne quod sunt in esse producta. Et ratio etiam a fide non discordat, sicut supra in opponendo ostensum est” (II Sent., d.l, p.l, a.l, q.l c: II, 17a). 60. “Dicendum. quod haec veritas est: mundus in esse productus est, et non solum secundum se totum, sed etiam secundum sua intrinse ca principia, quae non ex aliis, sed de nihilo sunt producta” (II Sent., d.l, p.l, a.l, q.l c:II. 16a-b). “ ...dicenda sunt aliqua de creatura mundi. Cir ca quam haec tenenda sunt in summa: videlicet quod Universitas ma- chinae mundialis producta est in esse ex tempore et de nihilo ab uno principio primo, solo et summo...” (Brevil., p.2, c .l: V. 219a). “Forma quidem ens non a se ipsa nec de divina natura, sed a Deo de nihilo per creationem in esse deducta” (Ibid., c.9: V, 226b). 61. “Nam creatio dicit actum, qui potest in totam rei substantiam, unde quod creatur simpliciter incipit esse” (III Sent., d .ll, a.2, q.2 ad 6: III, 250b). “ ...creatio est actio, in qua totum producitur” (II Sent., d.l, p.l, a.2, q.2, f.l: II, 28b). Cfr. IISent., d.l, p .l, a.2, q.2 c: II, 29b; I Sent., d.6, dub.ll resp.: I, 122b-123a-b.
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