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516 TRASCENDENCIA E INMANENCIA DE DIOS EN S. BUENAVENTURA p e r essen tiam 26. Ca racte res d ivinos que resaltan más ta rde al tra ta r de la necesidad abso lu ta de D ios como el e s s e a s e - p e r s e - secun - dum s e 27. Igualmente, al p ro b a r la s im p lic id a d d ivina po r su prim i- dad, p resenta la ila c ión en tre p ro cedenciau o rigen y reducción ú l­ tim a, p rin c ip io y fin de todo lo c re a d o 23. Sin de ja r, po r e llo , de m enciona r a Dios, aunque sin la in sis ten cia de o tras obras, como causa nob ilísim a e ficien te , e jem p la r y fin a l29. Pero es en el B rev ilo qu io y en el Itinera rio donde, sigu iendo d is tin to método, aparece esta concepción como a lgo m edu la r y tom ando ya el ca rá c te r de cue rpo do c trina l, que log ra rá toda su madurez en ¡as C on fe ren cia s s o b re el Hexaém eron . En el B rev ilo qu io p resenta el saber te o lóg ic o como ciencia pe rfecta, que pa rtiendo de D ios como elp rin c ip io e fic ien te de to ­ das las cosas, reduce todo lo creado a Elcomo a su e jem p la r y fin q u ie ta tiv o 30. El se r de D ios queda tam b ién p resen tado como a se ip s o se- cundum s e ipsum - et p ro p te r s e ipsum y, en consecuencia , como causa e ficien te, e jem p la r y fina l de to do lo c re a d o 31. 26. Myst. Trinit., q. 1, a. 1, nn. 12. 16. 17: V, 46b-47a. 27. “Item, omne, quod habet esse a se et per se et secundum se, est omnino necessarium” (Ibid., q.7, a.l, f.4: 106b). 28. “Si consideramus modos divinarum conditionum, divlnum esse, eo ipso quod est primum, est simplicissimum. Nam eo ipso quo est pri- mum, omnia ab ipso fluunt, et eo ipso quo fluunt ab ipso, ad ipsum re- currunt et reducuntur tanquam ad flnem ultimum; et ex hoc habet, quod sit alpha et omega, primus et novissimus, principium et finis...” (Ibid., q. 3, a. 1 c: V, 70a-b); “ ...quia vero est se ipsa e sui gratia, ideo est al­ pha et omega; et ideo cetera sunt ab ipsa, et cetera propter ipsam, sive necessaria sive contingentia...; sic omnia contingentia a necessario flu­ unt et in illud reducuntur. Est igitur nécessitas divini esse omnis esse, vivere et intelligere origo et complementum...” (Ibid., q.7, a.l c: V, 108a). 29. “Deus est causa rerum nobilissima secundum rationem efft- ciendi, exemplandi et finiendi...” (Ibid., q. 4, a. 1, f. 12: V, 79). También insiste en el aspecto reductivo y quietativo; cfr. Ibid., q.2, a.l c: V, 61b; q. 6, a. 1, f. 3: V, 97a. 30. “Quia vero theologia sermo est de Deo et de primo principio, utpote quia ipsa tanquam scientia et doctrina altissima omnia resolvit in Deum tanquam in principium et summum: ideo in assignatione ra- tionum in omnibus, quae in hoc toto opusculo vel tractaculo continen- tur, conatus sum rationem sumere a primo principio, ut sic ostenderem, veritatem Sacrae Scripturae esse a Deo, de Deo, secundum Deum et propter Deum, ut merito ista scientia appareat ima et ordinata et theo­ logia non inmerito nuncupata” (Brevil., prol. & 6: V, 208b); cfr. Ibid., p. 1, c.l : V, 210a-b. 31. “ ...cum primum principium, hoc ipso quod primum, sit a se ip­ so, secundum se ipsum et propter se ipsum, hoc ipso ipsum est efflciens, forma et finis...” (Ibid., p.7, c.l: V, 281a); cfr. Ibid., p.3, c.l: V, 231a.

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