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DIONISIO CASTILLO CABALLERO 5 15 Esta trip le re lación de las cosas a D ios es la que ju s tific a el modo de p ro cede r del Maestro de las S e n te n c ia s a. A firm a a D ios en razón de causa e ficien te , fo rm a l (e jem p la r) y fina l 2‘; insiste en el tema de la re lación de la crea tu ra , po r m ín i­ ma que sea, a D ios ba jo d icho trip le aspecto de causa lidad y en la ila c ión necesaria en tre los ca racte res crea tu ra le s “ab a lio - p r o p ­ ter a liu d " 23. En las C u e stio n e s d ispu tada s s o b re e l m isterio de la T rin idad, al p resen ta r las razones m ostrativas de la in d u b ita b ilid a d de la existencia de Dios, p rocede, en la segunda vía, po r las p rop ieda ­ des de fectivas de las crea tu ras que exigen su ú ltim o com p lem en to en Dios. Entre d ichas p rop iedades se re fie re al ser de la crea tu ra como al ens ab a lio - p ro p te r a liud ■p e r pa rticipa tionem , exig iendo su com p lem en to ú ltim o en el en s non ab a lio - p ro p te r se ipsum - cap. 13 de la dist. 36 del Libro de las Sentencias: “Utrum idem sit omnia esse ex Deo et per ipsum et in ipso” (I, 618a). Palabras claramente reco­ gidas del Apóstol S. Pablo y que darán origen, como fundamento de Es­ critura, a esta interpretación de la triple relación de la creatura respec­ to a Dios (cfr. I Sent., d.36, dub.2 resp.: I, 631a; Itin., c.5, n.8: V, 310a- b; Hexaem., coll.4, n.3: V, 349b; coll.16, n.9: V, 404b). 23. “Et quoniam res creatae non tantum dicuntur esse in Deo, sed etiam ex Deo et per Deum, ideo primo agit de existentia rerum in Deo; secundo vero comparai ad alias habitudines, scilicet ex ipso et per ip­ sum...” (I Sent,, d. 36, div. textus: I, 619a). 24. “ ...Deus enim ad creaturas se habet in ratione efficientis et formalis et ñnis...” (II Sent., d. 17, a. 1, q. 1 c: II, 412a). 25. “Attenduntur enim in unaquaque creatura, secundum quod ipsa est vestigium Creatoris; quod quidem vestigium consistit in comparatione creaturae ad Creatorem secundum triplex genus causae, sicut in primo libro dictum fuit, ita quod modus attenditur se­ cundum comparationem ad Creatorem in ratione causae efficientis, species in ratione causae exemplaris, et ordo in ratione causae flnalis. Et quia quodlibet ens, quantumcumque modicum, habet istam comparationem ad Deum, in quolibet ente creato reperiuntur haec tria” (II Sent., d.35, a. 2, q.l c.II, 829b). Cfr. I Sent., d.3, p.l, a.un., dub.3 resp: I. 78b-79a; III Sent. d. 27; a. 2, q. 1. c.: III, 604; Ibid., d. 27, dub. 1 resp.: III, 617a. Sobre la correlación entre la procedencia y la finalidad reductiva de la creatura afirma: “ ...Prima consequentia est manifesta; ad illud enim solum stat ultima resolutio in redeundo, in quo est prima origo in exeun- do, ut manifestum est” (I Sent., d. 42, a. un., q. 1, f. 4: I, 747a). “ Item; efficiens et finis sunt causae correlativae ergo quod non est ab alio, non est ad aliud; sed omnia sunt ad aliud secundum omne quod sunt; quia secundum omne quod sunt, app-etunt bonum; et status non est nisi in summo bono. Et quod ista ratio sit bona, ostenditur. Si enim bonum et ens convertuntur, ergo quod est se ipso ens se ipso est bonum; sed quod se ipso est bonum, non est propter aliquid aliud: ergo quod non est ab alio, non est propter aliud. Si ergo omnia mundana secundum se totum sunt propter aliud, ergo sunt ab alio” (II Sent., d. 1, p. 1, a. 1, q. f. 5: II, 15a).

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