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C. BAZARRA X I deseo no aparece como una unión corporal, pero que en rigor de ver­ dad lo permanente es la unión por la gracia. Podemos completar esta interpretación escotista con lo que dice Frassen en su «Scotus Academicus» : “ ...d um Eu ch aristia d ic itu r daré v ítam aeternam , sensus est, quod g ra tiam sanctiflcantem , cui aete rn a v ita correspondet, ipsa con ferat seu augeat, vegetando scilicet in nobis h ab itum d ilectio - nis Dei, necnon et an im am promovendo ad extinctionem vitio rum , et ei au x ilia ac tu a lia g ratiae conferendo, quibus faciliu s et promptius viam m and ato rum Dei, quae ducit ad v itam , d e cu rra t” 79. La atenuación del fómite del pecado, y el germen de inmortali­ dad, Frassen lo explica no por cualidades físicas, distintas de la gra­ cia santificante, sino por la misma gracia: “P rim us est fom itis appetitus sensitivi m itig a tio ... Quibus v e r- bis, u t apparet, signiftcat E u ch aristiam m od erari quidem corporis passiones; a t non imm ediate, sed d um ta x a t m edíate, seu ex conse­ quen t i...” *. “Secundus effectus Eu charistiae erga corpus digne suscipientis est, quod sit in eo v e lu ti semen im m o rta lita tis , et beatae Resurrec- tio n is ... Quae om n ia tam en síc in te llig en d a velim , non quod Eu cha­ ris tia vim aliquam physicam corporibus inserat, sed dum ta x a t quod eis con ferat quam dam d ig n ita tem et consecrationem , ra tion e cuius digna sint, u t quae cum Christo unionem h ab u e ru n t in statu m o r- ta lita tis , eamdem h ab e an t in regno im m o rta lita tis ” 81. Juan de Cartagena entre los teólogos franciscanos es quizás quien por el lado contrario más insiste en la unión «corporal», aunque al definirla se ve bien que lo que intenta subrayar es que se trata de una unión no sólo afectiva, sino también efectiva, disminuyendo di­ rectamente el fómite del pecado *. 79. Scotus Academicus. Ed. nova, t. 11, Romae 1902, p. 350. 80. Scotus Academicus, ibidem , p. 354. 81. Scotus Academicus, ibidem , pp. 354-355. 82. “Ioannes de C a rth ag en a etiam si hanc unionem vocet “corpora- lem ” tam e n postquam d ixerat quod non sit unió fo rm alis (ñeque unió compositionis, ñeque tran sm u ta tio n is unius substantiae in a lteram , ñeque

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