PS_NyG_1973v020n001p0003_0029

26 LA GRACIA SACRAMENTAL EUCARISTICA EN. comm ixtae, quamvis C yrillus supra s im ili exemplo u titu r ad earn declarandam , nempe cerae liquefactae et a lta ri comm ixtae, neque unius re i conversae in aliam , sicut n u trim e n ti in n u tr iti substan- tiam . Vasquez d ic it esse unionem quae e ffic itu r per consummationem amoris, et explicat exemplo m a trim o n ii, quod ex m utuo amore fit per copulam consummatum , et eam m anere postquam species tr a n - seunt in stomacho per corruptionem sui. C aeterum hoc obscurum est, neque v id etu r quomodo haec unio d ici possit physica et n a tu - ralis. De hac unione e tiam neque Scholastici an tiqu i, qui exacte disseruerunt de effectibus huius sacram enti, quidpiam de hoc, inquam , genere unionis physicae locu ti sunt, neque necessarium est ita verba P a trum in rigore in te rp re ta ri, u t d istin ctum aliqu id a p a r- tic ip a tion e re a li sacram enti per sum ptionem ejus p er modum n u tr i­ m en ti, et speciali effec tu n u tritio n is e ffin g a tu r... U t ergo b reviter expediam , tr ia consideran tur : p rim um est com­ m un io realis et digna S a cram en ti; secundum est effectus hu iu s sa­ cram en ti sp iritualis quo n u trim u r et d icim u r inco rpo rari C h risto ; te rtium est n u tritio ipsa nostra ex speciebus consecratis, modo su­ p ra expresso, non p e r conversionem Sa cram en ti in nos re a lite r, sed quatenus in tu itu Sacram en ti, e t u t fides eius salvetur, vere effic itu r in nobis id quod p er Sacram en tum effici n a tum esset in casu quo convertibile esset in substantiam nostram . P rim um re q u iritu r, quia communicantes in fide tan tum , et non reipsa, non acqu irun t hanc unionem . Secundum re q u iritu r, quia peccatores sumentes re a lite r Sacram en tum , non acqu irunt illam unionem . T e rtiu m re q u iritu r ut salven tur quaedam P a trum locutiones, qui d icun t C h ristum se im - miscuisse nobis, u t essemus os ex ossibus ejus, caro de carne ejus; quod ra tio n e communionis realis digne et ra tio n e n u trim e n ti corpo- ralis secundum quam dam aequ ivalen tiam dici potest. P ra e te r haec non video aliud, quod h ic a d m itti possit; p rim um consistit in usu sacram enti ad secundum et te rtium , quae sunt p e rm a n e n tia post desitionem specierum” ,8. H iq u e o considera q u e la c om u n ió n real y la n u tric ió n de las es- pecies consagradas h a d ad o pie p ara h a b la r de u n a in co rp o ra c ió n o de u n a u n io n co rpo ral con C ris to , y a q u e , p o r e jem p lo , u n a c om u n ió n de 78. D u n s S c o t i O p . O m n . , ed. V iv è s , t . 17, 8 2-83.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz