PS_NyG_1973v020n001p0003_0029

20 LA GRACIA SACRAMENTAL EUCARISTICA EN . m at, ad iu v at ad vitan d um om nia scelera; et ra tio n e utriusque v a ­ le t ad augm entum v irtu tum , et m axim e c a rita tis quae est vincu ­ lu m ...” 60. A s í pone en re lie v e esta v ir tu d , a firm a n d o q u e e l q u e recibe d ig n am e n te , no sólo com u lg a s a c ram e n ta lm e n te , sino ta m b ié n espi- ritu a lm e n te . Es s ig n ific a tiv o ese o rd e n : no sólo s a c ram e n ta lm e n te , sino tam b ié n e s p iritu a lm e n te po r fe y am o r. V é a s e el p á rra fo : “In quibus e tiam p ro pon itu r nobis u t cibus, quem qui digne ac- cipit, non solum sacram en taliter, verum e tiam per ñdem et c a rita - tem s p iritu a lite r m anducando, corpori C h ris ti mystico magis in co r- p o ra tu r et in se ipso re fic itu r et p u rg a tu r” 61. E n consecuencia, todos los aspectos esp iritu a le s tie n e n p ara el D o c to r franciscano el p rim e r p lano y la p re p o n d e ra n c ia en la e x p li­ cación eucaristica : “Postremo, quoniam capacitas nostra ad C h ristum efficaciter suscipiendum non est in carne sed in spiritu, non in v en tre sed in m en te ; et mens C h ristum non a ttin g it n isi per cognitionem et amorem , per fidem et c a rita tem , ita quod fides illum in â t ad recogi- tatio n em , et caritas in flam m a t ad devotionem : ideo, ad hoc quod aliquis digne accedat, oportet quod s p iritu a lite r comedat, u t sic per recogitationem fidei masticet, et per devotionem amoris susci- p ia t; per quae non in se tra n s fo rm e t Christum , sed ipse potius tr a i- ic ia tu r in eius mysticum corpus” 62. Léase la exégesis qu e hace al c a p ítu lo 6 de S a n J u a n 53. D a la im p re s ió n de q u e to d o lo in te rp re ta e s p iritu a lm e n te , n eg a n d o la rea­ lid a d co rpo ral. Y no es qu e la n ieg u e , sino qu e ésta no tie n e n in g ú n 60. IV Sent., d. 13, p. 2, a. 2, q. 3; Op. Omn. IV . 293. 61. Breviloquium, p. 6, c. 9; Op. Omn. V. 273-274. 62. Breviloquium, p. 6, c. 9; Op. Omn. V, 275. 63. Po r ejemplo: “v. 35:Qui v e n it ad me = p e r c a rita tem scilicet” Op. Omn. V I, 327. “v. 37: Ad me ven iet = p e r fidem etd ilectionem ” i b i ­ dem, 328. “v. 50: U t si quis ex eo m and u caverit = p e r fidem et dilectio ­ n em ” ibidem , 330. “v. 57: Qui m and u cat m eam carnem = s p ir itu a li m a n - ducatione, et b ib it meum sanguinem , in m e m an e t = p e r d ilectionem ; et ego in eo = p e r in h a b ita tio n em ” ibidem , 333,

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz