PS_NyG_1973v020n001p0003_0029

C. BAZARRA 19 fectus sacram enti. Si obicìas, quod effectus sequitur causam ; d icen - dum , qucd unio in corpore mystico potest esse d u p lic ite r: vel ab im ita te v irtu tum coniungentium , vel a g ra tia sacram entali, secun- dum quam sumentes magis Christo inco rpo ran tu r, et sie per con- sequens magis ad invicem u n iu n tu r. P rim a praecedit et non est res; secunda sequitur et est effectus et res huius sacram en ti” 57. Es, po r ta n to , la u n ió n d e l C u e rp o M ís tic o lo in te n ta d o p o r es- te S a c ram e n to , u n ir s im p lem e n te o u n ir más : “Respondeo: dicendum quod cum hoc Sacram en tum sit un io - nis, effectus eius prim us au t est u n ire au t magis u n ire ; sed non Ce novo un ire, u t supra ostensum est, sed iam unitos magis unire. Magis autem u n ire est trip lic ite r: au t quia quis u n itu r m aio ri v in ­ culo, u t ille magis u n itu r qui m aio rem habet c a rita tem ; au t quia eodem vinculo u n itu r strictius; u t ille qui secundum eundem h a b i- tum ferven tius am a t; au t quia eodem firm ius, u t ille qui in eodem h a b itu est magis rad icatus” “ . A h o r a b ie n , esta u n ió n en el C u e rp o M ís tic o se v e rific a po r la fe y el am o r, em in e n tem e n te p o r el am o r. Es u n concepto la to de cuerpo m ístico ta l com o hem os v is to en A le ja n d r o d e H a le s , u n cuer­ po m ístico q u e tie n e la ca rid ad com o a g lu tin a n te . Y es a q u í d o n d e San B u e n a v e n tu ra pon e el acento : la E u c a ris tía o rd e n a d a a la c a ri­ d a d , p o rqu e lo q u e v e rd a d e ram e n te in co rp o ra es la c a rid a d . “Ad hoc ergo, quod quis s p iritu a lite r m anducet, re q u iritu r reco- g ita tio fldei et affec tio ca rita tis . In p rim o est m asticatio, in secun­ do est incorporatio ; et ex his duobus in te g ra tu r sp iritu alis m a n d u - catio ” ». P o r la carid ad e x p lic a el D o c to r Seráfico todos los otros efectos qu e se a trib u y e n a la E u c a ris tía : “E t ex hoc, quod re d d it c a rita tem magis ign itam , ad iu v a t ad consumendam peccati venialis ru b ig in em ; ex hoc quod magis fir- 57. IV Sent., d. 8, p. 2, a. 2, q. 1; Op. Omn. IV , 196. 58. IV Sent., d. 13, p. 2, a. 2, q. 3; Op. Omn. IV , 293. 59. IV Sent., d. 9, a. 1, q. 2; Op. Omn. IV , 203.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz