PS_NyG_1973v020n001p0003_0029

C. BAZARRA 15 “Accipi potest divisio sacram entorum secundum quod quaedam sacram en ta h a b ilita n t ad usus v irtu tum , tum c a rd in alium , tum theologicarum . Baptismus h a b ilita t ad usum fidei: C onflrm atio ad usum fo rtitu d in is ; sacram entum Eu charistiae ad usum c a rita tis ; P o en ite n tia ad usum iu s titia e ; M a trim o n ium ad usum tem p e ra n - tia e ; Ordo, ad usum p ru d e n tia e ; U nctio E x trem a ad usum spei. Septem ergo usus ad septem virtu tes re fe ru n tu r” 44. Antes ha presentado los siete sacramentos como remedios al pe­ cado original y sus efectos. En este plano atribuye a la Eucaristía el efecto, más bien general, de resistir las tentaciones: «Ratione diffi- cultatis standi contra tentationes, datur sacramentum Eucharistiae» **. Esto en definitiva se puede reducir también a la caridad. Claro que se podría alegar que la caridad es una virtud general que se actúa y ejercita por otros muchos medios distintos e inferiores a la Eucaristía, y que según eso no se ve la necesidad de un sacra­ mento especial para la caridad. La Eucaristía es el sacramento más excelente y ha de tener un fin propio y exclusivo. Así razonan los teólogos que han buscado algo particular. Pero Alejandro de Hales taxativamente escribe: “Nec sequitur, si est maius, quod quoad hunc effectum s itm a - ius. D ic itu r enim maius ra tion e m aio ris con ten ti e t quia signift- cat g ra tiam unionis, quae m axim a est in te r g ratias” 16. “E u ch aristia d ic itu r ’excellentissimum ’ p rop ter contentum , non quia plus habet de e ffe c tu ; immo plus hab e t Baptismus, quia de- le t peccatum quoad culpam et quoad poenam ; et h ic effectus datus est ei quia est sacram entum necessitatis. Sacram en tum au tem E u ­ charistiae dignius est ra tio n e eius quod signiflcat, non ratio n e e f­ fectu s...” i7. Haec ig itu r unió quae est in n a tu ra , rep raesen tatu r in m anducatione sa­ c ram en ta li, propterquod haec m anducatio exercetur a dignis: unde unió quae est n a tu ra rum , rep raesen tatu r in m anducation e sacram en tali prout a dignis exercetur: prop ter quod non debuit modus specialis m an d u c a tio - nis iu x ta illam unionem assignari”. Summa Halesiana, p. 4, a. 11, memb. 1, a. 1. G u illerm o de M ilito n a iden tifica la unión de n a tu ra le za con la unión esp iritual, luego tampoco reconoce unión superior a la espiritual. 44. Glossa, 1. 4, d. 3, n. 2. 45. Glossa, 1. 4, in tro itu s , n. 12. 46. Glossa, 1. 4, d. 12, n. 13, c. 47. Q. d. “ antequam esset fra ter", q. 51, d. 1, memb. 6.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz