PS_NyG_1973v020n001p0003_0029

14 LA GRACIA SACRAMENTAL EUCARISTICA E N .. Es también significativa la objeción que se pone a propósito de esta unión natural: Si la comunión sacramental responde a la unión por fe, y la comunión espiritual a la unión por caridad, ¿por qué no hay comunión que responda a la unión natural? tó. Contesta diciendo: “M andu care s a c ram en taliter duo im p o rta t in se: corpus sub specie panis, et sanguinem sub specie vin i. In digne ergo suscipi- ente est una unio ra tio n e fldei, et quaedam ra tio n e unionis cum corpore sub sacramento, quae respondet un ion i in n a tu ra , quia sub sacramento est praesens nobis usque ad consummationem saecu- li... Haec ergo unio, quae est in n a tu ra , in m anducation e sacra­ m e n ta li com p rehend itu r sive rep raesen tatu r ; unde non est neces- se tres esse m anducationes” Luego la unión natural de que a veces habla Alejandro de Ha­ les no es, como pretende Mendoza, una unión superior a la de fe y caridad, sino inferior, mero presupuesto para poder comulgar. Resumiendo ya el pensamiento del primer maestro franciscano, podemos establecer como cierto que para él la gracia sacramental eu- carística es la caridad: 42. “Unus est modus m and ucand i qui respondet unioni in fide, alius qui respondet u n io n i in c a rita te : quare non est tertiu s modus respondens illi un ion i quae est secundum n atu ram ? ” . Q. d. "antequam esset fra ter” . q. 51. d. 7, memb. 2, n. 202. 43. Q. d. “ antequam esset frater", q. 51, d. 7, memb. 2, n. 204. La m is- m a objeción se recoge en la cu a rta p a rte de la Suma Halesiana, escrita en su m ayo r p a rte por G u illerm o de M ilito n a . Vease lo Que aflrm a : “T r i­ plex unio est qua u n itu r homo Deo: scilicet fìdei. c a rita tis e t n atu rae. U n io n i fidei respondet comestio sacram entalis : sumere enim sacram en­ ta lite r C h ristum est sumere eum sub signo, in quan tum est sub signo.. U n io n i c a rita tis correspondet comestio sp iritu alis: comestio enim sp iri­ tu a ls u n it comedentem cum mem bris et c a p iti: cuiusmodi unio est per c a ritatem . Quare non s im ilite r est tertiu s modus m anducandi, qui corres- pondeat u n io n i natu rae? ... D icendum quod actiones sacram entorum , et in significando et in efftciendo sunt respectu personarum , non n a tu ra - rum : quia aliqu id agun t circa personam p rim o et per se, non p rim o et per se circa n a tu ram ... propterquod et si aliquis modus comedendi res­ pondeat illi unioni quae est fìdei et illi quae est ca rita tis , non tam en de- bet esse aliqua respondens illi quae est n a tu ra e . Vel potest a lite r dici: quod in m anducatione hac, p rou t exercetur a dignis, duo im p o rta n tu r: unum est ipsa unio sacram enti, aliud est unio quodam cum ipso conten­ to ... indigne sumentes sum unt ta n tum sacram en taliter, non sumentes s p iritu a lite r... Qui autem digne sumunt, perfectius sum unt: u n iu n tu r quodammodo ipsi contento: haec au tem unio respondet u n io n i natu rae.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz