PS_NyG_1973v020n001p0003_0029
C. BAZARRA 13 ficatum , cum p ra ed ic ta revocatione. H ane au tem coniunctionam vu lt Dom inus esse in m alo hom ine, ut, quan tum est de sacram en to, sit p aratus dare g ra tiam licet ipse re ic ia t; et u t ad poen iten - tiam m oveatu r.” 39 La coniunctio corporalis es algo que se da en el pecador y que se refiere a la presencia de Cristo en las especies sacramentales mien- tras duren, y no efecto superior a la unión por gracia y caridad. De modo semejante hay que interpretar la «unitas in natura». Quiere decir con ello que Cristo y el comulgante tienen semejante na turaleza humana, lo cual es un requisito necesario para comulgar, no un efecto de la comunión. Esta unidad de naturaleza la tenemos aun sin comulgar. El siguiente párrafo es clarísimo: “An te adven tum C h ris ti e ra t unió in cognitione et dilectione, sed nondum fu it unió in n a tu ra quia nondum fu e ra t in c a rn a tio ; et ita deest una p ra ed ictarum conditionum . Ite m aliquando in v e - n itu r unum cognitione et dilectione et non unum n a tu ra , sicut in angelis; nec in illis est m an d u catio ... In quan tum n a tu ra C h risti est p ra e te r sacram entum , habemus unionem cum illa in n a tu ra ; in quan tum sub sacramento, u n im u r cum illo per fidem ... Item , ea unió cum corpore C h ris ti in n a tu ra , a lia est cum corpore C h ris ti p rout est p ra e te r sacram entum , a lia p rou t est sub sacram ento; et haec est per fid em ...” “ Lo mismo se deduce cuando afirma que un pagano, sin fe ni ca ridad, sobrepuja a una creatura irracional: “Ad hoc quod ob icitu r de Judaeo vel pagano, dico quod plus est in hac m anducation e quam in m anducation e irra tio n a lis crea- tu rae, quia unió est ibi in n a tu ra . T am e n quia non est ib i cogni- tio re i sub specie, et cum m anducatio sacram entalis im p o rte t acci- pere species et attin g e re rem quae est sub sacramento fide, non m and u c an t s a c ram en ta lite r” 41. 39. Glossa, 1. 4, d. 10, 7, i. 40. Q. d. “ antequam esset fra ter” , q. 51, d. 7, memb. 1, n. 199. 41. Q. D. “ antequam esset frater", q. 51, d. 7,memb. 3, n. 208.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz