PS_NyG_1973v020n001p0003_0029

12 LA GRACIA SACRAMENTAL EUCARISTICA EN . tal : ((Sumere sacramentaliter est sumere id quod est sacramentum, et ultra, quod cibus ille ducat ad unionen mentis per fidem» Es verdad que habla de una tercera clase de manducación, carnai, pero no es propiamente manducación: “Irr a tio n a li ergo cre a tu ra e non est m anducatlo sacramentalis vel s a c ram en ta lite r; sed est quodam modo m anducatlo carnalis, et adhuc, proprio non est ibi m anducatlo carnalis, quia non est ibi d i­ visto substantiae, cum non sit ib i nisi divisio accidentium solum” r¡. Sin embargo, encontramos a veces estas expresiones : «coniun- ctio secundum rem, unitas in re, coniunctio corporalis, unitas in na­ tura». ¿Significan una desviación dentro de su tendencia espiritua­ lista? ¿Suponen una unión mayor que la espiritual por caridad? En modo alguno. La «coniunctio secundum rem» parece significar la simple re­ cepción del sacramento, no un efecto permanente del mismo: “E t quia m axim a delectatio est per m axim am coniunctionem con- venien tis cum convenienti, hoc autem est cum con iu ng itu r et re et a ffe c tu et in te lle c tu : coniunctio secundum rem est in sensu; secundum a ffec tum est in an im a, secundum vo lun tatem in fo rm a - tam c a rita te u n ien te ; in in te lle c tu vero est per revocationem ad m em o riam passionis”. 38 Que se refiere a la recepción del sacramento se ve más claro cuando emplea la expresión «coniunctio corporalis», sinónima, a mi modo de ver, a la «coniunctio secundum rem». Es la unión que se da en todo el que comulga y que es común a buenos y malos: Se pre­ gunta Alejandro por qué Cristo está realmente, si el fin se puede con­ seguir con sólo el signo, sin necesidad de la presencia real. Y respon­ de : “Ad te rtium dicimus quod in m and ucan te s a c ram en ta lite r est coniunctio corporalis: corporis ad corpus, g lo rificati ad non g lo ri- 36. Q. d. “ antequam esset fra ter", q. 51, d. 7, memb. 4, n. 219. 37. Q. d. “ antequam esset fra ter", q. 51, d. 7, memb. 3, n. 208. 38. Glossa, 1. 4, d. 10, n. 7, g.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz