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186 L A C O N T EM P LA C IO N E S T E T IC A E N S. B U E N A V E N T U R A Así la creatura sin vida racional es una huella, un vestigio de la causa ejemplar infinita. La creatura dotada de vida racional es imagen. La distinción entre vestigio e imagen reside en el cono cimiento que la imagen tiene de su ser como imagen, como imita ción de la causa ejemplar infinita, del cual carece el vestigio. La creatura puede hacerse deiforme. Puede llegar a poseer el máximum imitativo de Dios: la forma divina i2. Toda la creación es hermosa en su totalidad. Posee belleza per fecta en sí, independientemente de sus partes. Como un poema o un canto es bello en su totalidad, independientemente de los versos o cadencias que lo componen 13. El bien y el mal, la conveniencia y la oposición, la gradación de los desiguales, las antítesis no perjudican la belleza del universo. Son reducidos a belleza por el orden ,4. El mundo, descrito en el Génesis antes de la caída del hombre, es sobremanera perfecto y bello 1S. Las creaturas irracionales fueron Glossa, ’’non substantia, scd puìcritudo” . Tertio modo figura dicitur fìnctio vel fragilitas a fingo, fingis, ut vasa figuli; et sic etiam pertransibit. Et sic patet quod non transibit substantia, sed dispositio partium quoad terram et puìcritudo et fragilitas». IV Sent., dist. XLVIII, a. II, q. Ill; t. IV, 993. 12. Non oportet autem, quod Deus omnes res producat sibi aequaliter similes, immo secundum gradum. Et ideo ad hoc, quod gradus sint perfecti, necesse est ponere aliquid prope Deum, et hoc simillimum; et aliquid prope nihil, et hoc aliquo modo simile, licet non omnino nec perfecte, quod, quamvis in se minimum habeat de bono, tamen optime ordinatum est». I I Sent., dist. I, p. I, a. I, q. I; t. II, 17 ad 2. 13. Omnis creatura habet rationem vestissi, sed aliqua habet rationem imaginis». I I Sent., dist. XVI, a. I; t. II, 394. «Omnis creatura est vestigium, quae est a Deo; omnis est imago quae cognoscit Deum; omnis et sola simiiitudo in qua habitat Deus». De Sdentici Christi, IV, ad conci.; t. V, 24a. «Omnis enim creatura vel est ad Dei vestigium tantum, sicut est natura corpo- ralis; vel est ad Dei imaginem, sicut est creatura intellectualis». De Mysterio SS. Triti., q. II, a. II, t. V, 54. «Ratio similitudinis (est) in solis deiformibus». Brevil., p. II, c. 12, n. 1; t. V, 93. 14. «...comparatur mundus pulcherrimo carmini». Comment, in Ecdesiastes, c. Ill; t. VI, 34. «Quia, sicut puìcritudo metri non percipitur una sylla'oa, sed in versus integri- tate, sic pulcritudinem divinorum operum et laudabilitatem respicere non potest qui respicit ea in parte». I I Sent., dist. XXX II, a. Ill, q. II; t. II, 774. «Unde sicut nullus potest videre pulcritudihcm carminis nisi aspectus eius fera- tur super totum versum; sic nullus videt pulcritudinem crdinis et regiminis uni versi, nisi earn totam speculetur». Brevil., Prol., 2; t. V, 204. 15. «Universum enim ex ordine pulcritudinem habet, et talis est ista puìcritudo, qualem decuit fieri ad ostensionem summae sapientiae; et ideo nullo modo foedari potest, ac per hoc nec ad momentum esse in ea aliquid inordinatum, et ita nec pec catimi a poena separatum». I I Sent., dist. XXXVI, a. II, q. I; t. II, 848.
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