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184 LA CON TEM PLACION ! E S T E T IC A E N S. B U E N A V E N T U R A La belleza está entroncada con lo semejante y verdadero, así como lo útil y provechoso lo está con lo bueno 6. Pero la semejanza es semejanza de algo. Y lo ejemplado es expresión realizada de un modelo, de un ejemplar. ¿Cuál es la es­ tructura interna de este modelo, de este ejemplar? ¿Qué es lo que la creatura ha de expresar o ejemplar en su imagen, en su vestigio, en su huella? San Buenaventura ha recibido de la corriente platónico-agusti- niana las nociones de belleza que descansan en la proporción, en la armonía y en el orden 7. 6 . Filius vero emanat per modum naturae; ct quia emanat per modum naturae, ideo emanat pero modum perfectae et expressae similitudinis, ideo et cognitionis, quia expressa similitudo est ratio cognoscendi. Et quia per modum perfectae simi­ litudinis et rationis habet in se rationem et exemplar omnium, inde est, quod habet rationem perfectae pulcritudinis. Quia enim est perfecta et expressa similitudo, ideo pulcher est in comparatione ad eum quem exprimit... Quia vero rationem cognos­ cendi habet, et non unius tantum, sed totius universitatis; ideo «pulcrum pulcherri- mus ipse mundum mente gerens» pulcritudinem habet in comparatione ad omnem pulcritudinem exemplatam. Ex his duobua relinquitur perfectissima pulcritudo. ...Eo igitur quod Filius per modum naturae emanat, habet rationem perfectae similitu­ dinis. habet rationem cognitionis; et ratione utriusque habet rationem pulcritudinis. Quoniam igitur nomen speciei importa! similitudinem et importat cognoscendi ra­ tionem, importat etiam pulcritudinem. 1 Sant., dist. XXX I, p. II, a. I, q. 3; t. I, 544. San Buenaventura, siguiendo a Aristóteles, distingue dos géneros de producción: por modo de naturaleza y por arte. El primero es la generación. El segundo corres­ ponde a la obra de arte, o más bien a lo «artificial». Ambas Aerifican la noción de belleza en razón de semejanza. Semejanza por naturaleza en la generación, seme­ janza de la idea y de su expresión en el arte mecánica. «Modus producendi per artem convenit cum modo producendi per naturam in hoc quod utrobique producitur simile: differt autem, quia in productione naturali producitur similis in substantia et natura, alius in persona; in productione autem artis producitur simile secundum rationem formae exemplaris, dissimile vero in substantia et natura». I Sent., dist. II, a. unic., q. IV; t. I, 58. «Sed pulcritudo ita refertur ad prototypum quod nihilominus est in imagine pulcritudo, non solum in eo cuius est imago». I Sent., dist. XXX I, art. I, p. I ad conclus.; t. I, 544. 7. «Tertio vero de pluralitate appropiatorum hoc docet sacra Scriptura esse tenendum, quod licet omnia essentialia omnibus personis aequaliter et indifferenter conveniant, tamen Patri dicitur appropriari unitas, Filio veritas, Spiritui Sancto bonitas. Et iuxta hanc sumitur secunda appropiatio Hilarii, scilicet aeternitas in Patre, species in Imagine, usus in muñere». Btevil., p. I, c. VI; t. V, 214. «Et quia summe ununi est summe primum, quia caret omni inceptione; et quia summe verum est summe aequale et pulcrum-, et quia summe bonum est summe utile et proficuum : hinc oritur secunda appropiatio Hilarii, quae est aeternitas in Patre, quia non habet initium, sed est omnino primum; species in Imagine, id est in Verbo quia summe Pulcrum; usus in Muñere, id est in Spiritu Sancto, quia summe proficuum et communicativum». «...Rursus, quia summe unum et primum tenet rationem principiandi et originandi; summe pulcrum et speciosum tenet ratio-

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