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V IC E N T E M U Ñ IZ 183 De la causalidad eficiente recibe la creatura, la unidad, el modo y la medida. De la causalidad ejemplar, la verdad, la especie o for­ ma y el número. Y, por esto, la hermosura. Y la causalidad final da a las creaturas, la bondad, el orden y el peso o inclinación hacia el fin. Estas propiedades se encuentran como vestigio del creador en todas las creaturas, sean corporales, espirituales o compuestas de ambas sustancias 4. ¿En qué consiste, entonces, la hermosura? ¿Qué razón consti­ tuye las cosas en bellas? La hermosura o belleza procede de la coincidencia en un ser de dos razones: la verdad y la semejanza con la causa ejemplar. La semejanza entre ejemplado y ejemplar divino es raíz de conoci­ miento y, en consecuencia, de verdad. Y esto, porque, para que una cosa sea conocida en su plenitud, debe ser conocida como «seme­ jante», como «imitación» de la Causa Ejemplar Infinita. Cuando en una creatura hay coincidencia de estas dos razones, esa creatura es hermosa. Como esto se verifica en toda la creación, de aquí que toda ella sea hermosa 5. de emanatione, de exemplaritate, de consummatione, scilicet illuminali per radios spirituales et reduci ad summum. Et sic eris verus metaphvsicus». Coll. in Hex., col. 1, n. 17; t. V, 332ab. 4. «Circa quam haec tenenda sunt in summa: videlicet quod universitas machi- nae mundialis producta est in esse ex tempore et de nihilo ab uno principio primo, solo et summo; cuius potentia, licet sit immensa, disposuit tamen omnia in certo pondere, numero et mensura». «...Per hoc autem quod additur in certo pondere, numero et mensura, osten- ditur quod creatura est effectus Trinitatis creantis sub triplici genere causalitatis: efficients, a quo est in creatura unitas, modus et mensura; exemplaris, a quo est in creatura veritas, species et numerus; fìnalis, a quo est in creatura bonitas, ordo et pondus. Quae quidem reperiuntur in omnibus creaturis tanquam vestigium Creatoris sive corporalibus, sive spiritualibus, sive ex utrisque compositis». «...Et quia productio ex nihilo ponit esse post non-esse ex parte producti, et immensitatem in virtute producente ex part:; principii, cum hoc sit solius Dei, necesse est quod creatura mundi sit producta ex tempore ab ipsa virtute immensa, agente per se et immediate». «...Rursus, quoniam principium perfectissimum, a quo emanat perfectio univer- sorum necesse est agere a se et secundum se et propter se —quia nullo in agendo indiget extra se— necesse est etiam, omnem creaturam secundum hanc triplicem habitudinem comparati ad causam primam. Omnis etiam creatura constituitur in esse ab efficiente, conformatur ad exemplar et ordinatur ad finem; ac per hoc est una, vera, bona; modificata, speciosa, ordinata; mensurata, discreta et ponderata: est enim pondus inclinatio ordinata. Et haec quidem generaliter dicta sunt de omni creatura, sive corporea, sive incorporea, sive ex utrisque composita, sicut est natura humana». Brevii. 2 pars, c. I, nn. 1, 2, 3, 4; t. V, 219. 5. T i t u s S zabo, o . c ., p p . 20-26.

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