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BERN ARD INO DE ARM ELLADA 169 detalladamente con los tres conceptos de la clásica triple potestad. «Los obispos... son pastores, como maestros de doctrina, sacerdotes del culto sagrado y ministros con poder de gobierno». Pero lo son como instrumentos de Cristo, quien, a través del servicio eximio de los obispos, predica, santifica y guía al pueblo del nuevo Testa­ mento en su peregrinación hacia la eterna felicidad (La presencia de Cristo en los obispos se ha de poner de relieve en toda reflexión teológica sobre el sacerdocio). Para prestar este servicio recibieron los Apóstoles una efusión especial del Espíritu Santo que ellos transmitieron a otros por la imposición de manos y sigue aún hoy transmitiéndose en la con­ sagración episcopal. En esto consiste el sacramento del Orden en su plenitud. Porque toda la potestad sagrada se transmite por él: no sólo el oficio de santificar, sino el de enseñar y regir, aunque éstos por su naturaleza (no por su origen; ni por su modo de inhe­ rencia o de comunicación —la exclusión no se halla explícita en el documento conciliar— ) no pueden ejercitarse sino en comunión jerárquica con la Cabeza y miembros del Colegio. Es, pues, el ca­ rácter impreso en su ordenación lo que da a los obispos el hacer en forma eminente y visible las veces de Cristo, Pastor y Pontífice 12. Este sacramento del orden significa inclusión en el cuerpo epis­ copal, ya que el episcopado tiene, de por sí, naturaleza y forma 11. Episcopi igitur communitalis ministerium cum adiutoribus presbyteris et diaconis suscepcrunt, loco Dei praesidentes gregi, cuius sunt pastores, ut doctrinac magistri, sacri cultus sacerdotes, gubernationis ministri. LG, n. 20. In Episcopis igitur, quibus praesbyteri assistimi, adest in m edio credentium Dominus Iesus Christus, Pontifex Summus. Sedens enim ad dexteram Dei Patris, non deest a suorum congregatione pontifìcum , sed imprim is per eorum eximium servitium verbum Dei omnibus gentibus praedicat et credentibus sacramenta fidei continuo adm inistrai. LG, n. 21. 12. Ad tanta munera explenda Apostoli speciali effusione supervenientis Spiritus Sancti a Christo ditati sunt (cf. Act. 1, 8; 2, 4; Jn. 20, 22-23), et ipsi adiutoribus suis per impositionem manuum donum spirituale tradiderunt (cf. 1 Tim. 4, 14; 2 Tim. 1, 6-7), quod usque ad nos in episcopali consecratione transmissum est. Docet autem Sancta Synodus episcopali consecratione plenitudinem conferri sacra­ menti Ordinis, quae nimirum et liturgica Ecclesiac consuetudine et voce Sanctorum Patrum summum sacerdotium , sacri ministerii summa nuncupatur. Episcopalis autem consecratio, cum munere sanctificandi, munera quoque con ferì docendi et regendi, quac tarnen natura sua nonnisi in hierarchica communione cum Collegii Capite et membris exerceri possunt. Ex traditione enim, quae praesertim liturgicis ritibus et Ecclesiae tum Orientis tum Occidentis usu declaratur, perspicuum est manuum impositione et verbis consecration is gratiam Spiritus Sancti ita conferri et sacrum characterem ita imprim i, ut Episcopi, eminenti ac adspectabili m odo, ipsius Christi Magistri, Pastoris et Pontificis partes suslineant et in Eius persona agant. LG, n. 21.

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