PS_NyG_1962v009n002p0225_0260

248 LA UN ION EUCARISTICA. La unión espiritual la llama también «virtualis» m, «accidenta- lis» 116, «moralis» 117 y «mystica» U8. El efecto de esta unión espiritual sería ladeificación del alma n9. Como ya conocemos los términos de unión existentes en la unión natural (se han explicado en el apartado anterior), podemos ver in ­ mediatamente la diferencia entre ambas uniones por lo que a los términos se refiere: D iv in id ad + alm a h um a n a = u n ión espiritual C risto (D ios y h om b re) + h om b re (cu erp o y alm a) = u n ión n a tu ra l ¿Hay también diferencia en cuanto al medio de unión? Veámoslo. Para la unión natural Mendoza afirma la necesidad de un medio: «Ea omnia quae distantia sunt ínter se, unum fieri nequeunt nisi per médium aliquod connectantur... Cum igitur manifestum sit unumquemque hominem et Christum dúo distincta supposita esse distareque inter se differentiis slngularibus, medio aliquo opus est per quod homo Christo Deo e t Homini naturaliter uniatur» ,2°. - f A renglón seguido indica cuál es este medio: «Id non aliud a Sanctis Patribus traditur quam ipsa Christi caro et divinus eius sanguis digne sumpta quocum ipso spiritua- liter naturaliterqus coniungatur» 121. Pero la pregunta sale espontánea: ¿el cuerpo de Cristo no es uno de los extremos de unión? Nos unimos a Cristo por el mismo Cristo, luego sin medio alguno. 115. «S a tis ostensum a rbitror aliam esse virtu alem con n e x io n em , aliam vero n a tu ra lem e t su bstan tialem », pp. 237-238. 116. «C on versio quae p er d ilection em fit, p er accid en s qu od d am fie ri», p. 198, b. 117. «N on , im quam , p er action em m ora lem eam tan tum e fficie n s», p. 176, c. 118. «N on m ystica solum con iu n ction e», p. 152, a. 119. «Q u ae qu idem g ratia p a rticip a tio d ivin ita tis est e t esse d ivin um an im ae et Vita eius elevans an im am ad altiores op era tion es et divin iores e t ex ipsa per- ficie n s eius p oten tia s variis in fu sis v irtu tibu s et per h a n c ipsa a n im a et eius essen­ tia d eificatu r e t fit d eiform is et D eus m an et in tali an im a et est in ea p er gratiam et ita essentia an im a e u n itu r D eo m edian te g r a tia : dein d e p er fid em et carita tem aliasque virtutes u n itu r secu n dum p oten tia s et op era tion es ut ipsae e tiam d eificen tur sicu t an im ae essen tia», pp. 176-177. 120. P ag. 164, b-c. 121. P ag. 164, c.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz