PS_NyG_1962v009n002p0225_0260

234 LA UNION EUCARISTICA. et corporis intra corpus carnisque intra nos per sumptionem sanctissimi Christi corporis. Secundo quia manentis in manente scilicet corporis, cam is, naturae, substantiae in nobis, imo et nos in ipso et ipse in nobis manere dicimur post dignam suscep- tionem Eucharistiae. Item quia inexistentis cum inexistente, scili­ cet corporis, carnis, naturae, substantiae in nobis» 35. El resultado de esta unión es formar una sola carne Cristo y el comulgante, pero formar una sola carne no significa que sea verda­ deramente una sola carne. Marido y mujer son llamados una sola carne «non quia una atque eadem sit caro utriusque, sed quia per carnalem seminationem ac conmistionem coniuncti, fiunt una caro ad quod non satis erat animus et consensus. Pari ratione una caro, caro Christi et nostra dici videtur» 36. La diferencia entre el matrimonio y la unión eucarística está en que los esposos aunque forman una carne, no viven mutuamente en sí mismos 37. En la Eucaristía se da esa mutua inmanencia. La expresión «unión sustancial» pudiera hacer creer que el re­ sultado de la unión era una sola sustancia. Pero no. Simplemente quiere decir que los sujetos de unión son sustancias: «Non quod ex Christi nostraque substantia tamquam ex m is- tis elementis tertia quaedam essentia emergat» 38. Y para evitar esas confusiones, advierte una distinción impor­ tante : «D iversam esse naturalem unionem e t naturalem transmu ta - tionem » 30. Dos cosas, pues: unión y conversión. Hasta ahora todos los términos explicados se referían a la unión natural, corporal, sustancial. Pero existe también una conversión. Brevemente da la definición de ambas: «Quod enirn transmutatur, non recte dicitur unitum. Unió enim duorum vel plurium est coniunctio. Transmutatio autem 35. P ág. 176, b. 36. P ág. 210, a .. 37. «C on iu g es en im etsi u n a ca ro esse dica n tu r, n o n vivu n t in vicem in seipsis, qu od de C h risto et E cclesia eiusque m em bris secus esse inteU igitur», p. 162, b. 38. P ág. 120, c. 39. P á g . 209, a.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz