PS_NyG_1960v007n001p0031_0116

7 0 T E M A S F U N D A M E N T A L E S E N L A TE O L O G IA . Mas, ¿de dónde la recibió? Sin duda del sol de la gracia que es Cristo. Por eso la gracia de Cristo como luz del sol, precedió al pe­ cado de A d án ; puesto que por Cristo recibió el primer hombre la gracia y la justicia original que ten ía antes del pecado (86). En otra parte nos presenta San Lorenzo a Adán inocente p lena ­ mente insertado en una economía de salvación cristocéntrica, ya que Cristo fue también entonces objeto de la fe sobrenatural. El m iste­ rio de la encarnación, dice, y a se le reveló a Adán en el p a ra íso ; cuando en sueños Dios le reveló el significado del matrimonio como «m is­ terio» que prefiguraba la unión de Cristo con la Iglesia. Y San Jeró­ nimo y otros santos Padres afirman que Adán, en tal ocasión, fue el primer profeta que vaticinó la venida de Cristo (87). Esta reve­ lación divina se refería al hecho fundam en tal de la encarnación del Verbo y a su cualidad de principio de toda gracia ; aunque, es obvio, no conoció Adán otras circunstancias de la venida de Cristo que no tenían sentido sino para aquél que ya conociese el pecado (88). Nada tiene de extraño que la revelación del «misterio de Cristo» le fuese hecha a Adán según una cierta «medida» y disposición divina y se­ gún lo exigía la situación espiritual en que entonces se encontraba (89). ( 86 ) «Praesciantia peccati praesupponit praescientiam gratiae, sicut mors prae- supponit vitam, infirm itas sanitatem ..., et Adam prius fuit sanctus quam peccator. Peccatum originale privatio est gratiae et iustitiae originalis; gratia autem prae­ supponit originem , sicut fluvius fon tem ; Christus autem praedestinatus fuit fons totius gratiae et gloriae. S ic enim : Verbum caro factum est... plenum gratiae et veritatis. Et de plenitudine eins omnes nos accepimus (loan. 1, 14, 16). Sic Christus dicitur sol iustitiae. Adam luna plena fuit, sed eclypsim ac luminis deliquium passa est. Sed prius unde lumen accepit? Nonne a sole? Sic gratia Christi tanquam solis lux praecessit Adae peccatum ; nam a Christo accepit gratiam et originalem iustitiam, quae fuit ante omne peccatum». Manale, Op. om­ nia I, pp. 81-82. (87) «H oc idem mysterium Deus ipsi Adamo revelavit in paradiso, cum in eum soporem immisit, ut ex eius costa mulierem efform aret ; nam expergefactus Adam, visa muliere, ait : Hoc mine os ex ossibus meis etc. (Gen. 2 23-24). Paulus ait ad Ephes. c. 5 : « Sacramentum hoc magnum est-,- dico autem in Christo et in Ecclesia (v. 35). Quo loco inquit D. Hieronimus, quod Adam primus fuit vates qui de Christo prophetavit (In Ephes.)». Mariale, I, p. 78. Cfr. Explanatio in Ge- nesim, III, p. 405. Quadragesimale I, Op. Omnia IV. pp. 377, 401. ( 88 ) En más de una ocasión afirma San Lorenzo que Adán, inocente, conoció la encarnación dei Verbo : «Ante peccatum revelatum fuit ei (Adamo) mysterium Incarnationis et de eo prophetavit. Et D. Thomas 2 2, q. 2. art. 7 docet quod Adam ante peccatum habuit fidem incarnationis, quaUnus ordinabatur ad coñsummationem gloriae». Mariale, I, p. 78. Cfr. Ibid., 81-83. Quadragesimale I, Op. omnia IV. pp. 377-78, en la nota siguiente y en la anterior. (89) «Sic Adamo revelavit adventum Christi in mundum, non tamen lapsum et ruinam generis humani p îr peccatum». Quadragesimale I, Op. omnia IV, pp. 377-378.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz