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A L E JA N D R O DE V IL L A L M O N T E 67 imagen de su H ijo ...» . Y en otra pa rte : «como hemos llevado la imagen del (Adán ) terrestre, así llevaremos la del celestial». Bien entendido que, el que ha sido creado a la imagen de Cristo, real mente se puede decir que ha sido creado a la imagen de D ios; ya en Cristo «habita toda la plenitud de la Divinidad corporalmente», según dice San Pablo, Col. 2, 9 (83). Tres ideas quedan bien claras en este importante texto lauren - c ian o : La amplitud y seguridad de su «visión cristocéntrica del h om bre», en el m om én ío de la creación; la convicción de San Lorenzo de que esta doctrina está completamente bien fundada en la Sagrada Escritura y en la Trad ición ; y el hecho de que tal visión cristocén trica del hombre, no es n inguna idea que ocurra incidentalmente en el pensam iento teológico del santo Doctor, sino que está expresa mente referida y sustentada en principios sistemáticos más amplios y ciertos para é l: en su doctrina sobre el primado absoluto de Cristo según la orientación de la Escuela franciscana. C) Deificados en Cristo .— El segundo m om en to en la historia re ligiosa del hombre es la elevación al orden sobrenatural, inm ed iata mente después de su creación en el ser natu ra l; o incluso al mismo tiempo que se verificó aquella. ¿Qué amplitud tuvo la influencia y presencia de Cristo en este momento destacado de la historia religiosa de la human idad? Las (83) «Creavit ergo Deus hom inem ad imaginem D ei Christi: ad earn scilicet form am et effigiem , quae praedestinata erat Christo Dei Filio, ante omnium crea- turarum formationem , qui primogenitus dicitur omnis creaturae, in quo condita sunt omnia. Secundum earn ergo speciem in m ente divina praeformatam , assumen- dam a Verbo, hom o ipse, nobilissima mundi creatura, formatus et productus (est), i/’ateor, arrid ìt adm odum haec expositio. Commodissime atque adm irabiliter illus trila atque perfectum sensum videtur exprimere de toto hom ine turn secundum corpus turn secundum m entem ; ut sit ipse Christus archetypus, ad quem primo nos debemus cum secundum corpus turn secundum animam et mentem exprimi, sicut sumus ei configurandi in aeterna beatitudine. Quod d a re expressit Apostolus, dicens: nam quos praescivit et praedestinavit conformes fieri imagini Filii sui; et alibi : sicut gestavimus imaginem terrestris, sic et gestabimus imaginem coelestis. Qui ergo ad imaginem Christi creatus est, vere ad imaginem Dei creatus dicitur, quoniam in Christo inhabitat... plenitudo Divinitatis corporaliter», Ibid., I li, pp. 189-199. En otra parte : «Proponitur nobis hodie Christus tanquam archetypum divinumque Christiani hom inis exemplar : ipse namque est exemplar totius generis hum an i: faciamus hominem ad imaginem et similitudinem nostram... Craevit Deus hominem ad imaginem suam, Gen. 1 26-27... Ad Christi imaginem factus est h o mo, nam ut ipse Paulus a it: Quos praescivit et praedestinavit, etc... Rom . 8 , 29. Sic ad sim ilitudinem illius humanae formae, quam Dei Filius assumpturus erat, factus fuit homo. Sic Christus exemplar extitit totius generis humani quoad na turarci, quoad gratiam , quoad gloriam . Quadragesimale III, Op. omnia VI, p. 73. «Hom inem ergo crravit ad imaginem Christi, similem Christo, ut similis esset Christo hom ini natura, gratia, gloria». Ibid., p. 37.
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